Allianz: wzrost w ubezpieczeniach życiowych

W 2012 roku grupa Allianz Polska zebrała łącznie 3,5 mld zł składek, odnotowując wzrost w ubezpieczeniach życiowych. Łączny wynik grupy za 2012 rok wyniósł 167,9 mln, a wartość zarządzanych aktywów wyniosła blisko 15 mld zł

Publikacja: 04.03.2013 13:37

– W minionym roku udało nam się ponownie po ostatnich dwóch latach przywrócić i ustabilizować rentowność we wszystkich naszych spółkach, w większości linii biznesowych Obecna stabilna sytuacja finansowa grupy pozwala nam planować na 2013 rok dalszy rozwój biznesu, poprzez dopasowanie oferty produktowej i jakości obsługi do potrzeb klientów oraz dalsze rozwijanie współpracy z dotychczasowymi i nowymi  partnerami – mówi Paweł Dangel, prezes zarządu Allianz Polska.

Spółka życiowa w 2012 roku zwiększyła sprzedaż względem poprzedniego roku o 12,8 proc., do poziomu 1,73 mld zł. Głównym motorem wzrostu była wysoka sprzedaż polisolokat w pierwszej połowie roku. Dobrze sprzedawały się również ubezpieczenia grupowe, tradycyjne ubezpieczenia życiowe oraz ubezpieczenia kredytobiorców oferowane za pośrednictwem banków. Spadek sprzedaży nastąpił z kolei w ubezpieczeniach inwestycyjnych typu unit-linked. Spowodowane to było obawą klientów przed ryzykiem inwestycyjnym i przesuwaniem środków do bezpiecznych form oszczędzania takich jak depozyty bankowe.

– W Allianz ubezpieczenia życiowe znalazły się w grupie produktów strategicznych. Niestety wciąż musimy przekonywać klientów do sensu posiadania takiego ubezpieczenia, które jest długoterminową formą zabezpieczenia finansowego i nawet w czasie kryzysu nie powinno się z niego rezygnować. Jestem przekonany, że dzięki strategii multikanałowości dystrybucji będziemy mieli szansę dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów, którzy zechcą zabezpieczyć - swoją i swoich rodzin - przyszłość – dodaje Paweł Dangel.

TU Allianz Życie wypłaciło w 2012 roku 1,28 mld zł w formie świadczeń, w porównaniu z 1,48 mld zł w poprzednim roku, co oznacza spadek o 13,5 proc.  Zysk netto wyniósł 62,4 mln zł  i był o 0,5 mln zł wyższy niż wynik  na koniec 2011 r.

W ubezpieczeniach majątkowych zebrana składka spadła w porównaniu z poprzednim rokiem o 4,7 proc.  i wyniosła 1,77 mld zł. Spadek ten, widoczny szczególnie z drugim półroczu, był spowodowany głównie mniejszą sprzedażą ubezpieczeń komunikacyjnych, a w szczególności tych oferowanych za pośrednictwem dealerów, co ma bezpośredni związek z mniejszą sprzedażą nowych pojazdów.

Z kolei dla ubezpieczeń korporacyjnych 2012 był udanym rokiem – spółka w tym segmencie zanotowała wzrosty składek – o 7,4 proc. w ubezpieczeniach mienia i 10,8 proc. w ubezpieczeniach transportowych – jak również znaczącą poprawę wyniku finansowego.

Z uwagi na sytuację w branży budowlanej nie był to rok rozwoju dla ubezpieczeń technicznych oraz gwarancji ubezpieczeniowych. Pomimo zmniejszenia wartości składki przypisanej o 10 proc. w ubezpieczeniach technicznych, udało się utrzymać dodatni wynik ubezpieczeniowy na poziomie zbliżonym do 2011 roku. Planowane na 2013 rok inwestycje w infrastrukturze kolejowej oraz w energetyce, a także kolejne kontrakty hydrotechniczne, przy jednoczesnej poprawie kondycji finansowej przedsiębiorstw budowlanych powinny ustabilizować zapotrzebowanie na ubezpieczenia.

Na wynik finansowy spółki majątkowej największy wpływ miały niska szkodowość w ubezpieczeniach komunikacyjnych, dobra rentowność ubezpieczeń mieszkaniowych, ubezpieczeń dla małych i średnich firm, inżynieryjnych i przemysłowych oraz efektywna kontrola kosztów.

Spółka wypłaciła w ciągu roku 1,18 mld zł odszkodowań, o 5,7 proc. więcej niż w poprzednim roku. Wynik finansowy powiększyły też dobre wyniki z inwestycji – przychody z lokat w 2012 roku były o 23 proc. wyższe niż w roku 2011. W sumie spółka majątkowa zamknęła 2012 rok z zyskiem w wysokości 72,5 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do 29,7 mln zł straty zanotowanej w 2011 roku.

Na koniec 2012 roku zysk netto TFI Allianz obsługiwało wyniósł 8,4 mln zł, a wartość zarządzanych aktywów 2,7 mld zł.

Liczba klientów grupy wyniosła 2,1 mln na koniec 2012 r.

Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę