Ubezpieczyciele rosną

AXA Życie zebrała w I półroczu 2014 r. 629,9 mln zł składek brutto – o ok. 15proc. więcej niż po sześciu miesiącach rok temu.

Publikacja: 13.08.2014 14:26

- W głównej mierze było to zasługą ponad 30 proc. wzrostu sprzedaży tradycyjnych, czyli ochronnych ubezpieczeń na życie, zwłaszcza w kanale bancassurance – tłumaczy Jarosław Bartkiewicz, prezes zarządu AXA Życie. - Oznacza to, że realizujemy nasz cel polegający na dywersyfikacji portfela, dotychczas opartego w głównej mierze na tzw. polisach inwestycyjnych. Sprzedaż tych ostatnich nadal rośnie i nie zamierzamy rezygnować z ich sprzedaży.

W I półroczu sprzedaż ubezpieczeń z UFK wzrosła o 18 proc. rdr, a wartość aktywa w zarządzaniu zwiększyły się o 29 proc. rdr (z 2,3 mld zł w I półroczu 2013 do 3 mld zł w I półroczu 2014). Prezes uważa, że ubezpieczenia z UFK są dobrą alternatywą dla długoterminowego oszczędzania. - Lekcja, którą wynosimy z zamieszania wokół tych ubezpieczeń jest taka, żeby jeszcze większy nacisk kłaść na przedstawienie klientom ich cech – wyjaśnia. - To znaczy że są rekomendowane osobom o co najmniej średnim poziomie akceptacji ryzyka i tylko tym, które chcą faktycznie odkładać przez co najmniej kilkanaście lat.

AXA przypomina, że przeciętny klient to przeciętny Polak o przeciętnej wiedzy na temat rynku finansowego. Dlatego zaproponowała kilka nowych rozwiązań, które mają ułatwić klientom zarządzanie pieniędzmi. - Stworzyliśmy prosty i przystępnie napisany biuletyn inwestycyjny, w którym wskazujemy obecną fazę cyklu koniunkturalnego i klasę aktywów najlepiej odpowiadającą tej fazie cyklu – mówi Bartkiewicz. - Do tego prezentujemy co miesiąc ranking funduszy dostępnych w ramach produktu. Stawiamy też na promocję portfeli modelowych, bo dzięki selekcji funduszy i zmiennej alokacji w klasy aktywów są bardzo dobrym rozwiązaniem dla mniej świadomych inwestorów.

Według międzynarodowych standardów rachunkowości firma wypracowała po pierwszych sześciu miesiącach 2014 roku 15,2 mln zł zysku z działalności podstawowej (ang. Underlying earnings), czyli o 12 mln zł więcej niż w tym samym okresie rok temu. Według polskich standardów rachunkowości towarzystwo niewielki zysk na poziomie 42 tys. zł w I półroczu 2013 roku powiększyło do 9,99 mln zł. Wynik techniczny (wg PSR) uplasował się na poziomie 11,6 mln zł (-8,6 mln zł po I półroczu 2013).

Z kolei w części majątkowej AXA TUiR sprzedaż w pierwszych sześciu miesiącach tego roku spadła - wartość składki przypisanej brutto spadła ze 119 mln zł w I półroczu 2013 roku do 115 mln zł. – Mimo to widzimy dla AXA szanse na wzrost na rynku majątkowym dla firm – twierdzi Janusz Arczewski, członek zarządu AXA TUiR. - Nasz rozwój jest możliwy dzięki zrównoważonemu portfelowi produktów z 25 proc. udziałem ubezpieczeń, 31 proc. udziałem ubezpieczeń majątkowych i technicznych oraz 13 proc. udziałem transportowych po I kwartale 2014 oraz konsekwentnej polityce oceny ryzyka, dzięki czemu nasi klienci wiedzą, że jesteśmy wiarygodnym i stabilnym partnerem. Arczewski zapewnia, że nawet w warunkach obecnie nasilonej konkurencji jego firma chce konkurować ofertą, a nie ceną, bo priorytetem pozostaje dla dochodowość portfela. Ta się stale poprawia, o czym świadczy wartość wskaźnika mieszanego (COR), która w I półroczu tego roku była niższa o 2,3 pp w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku i wyniosła 101,1 proc.

Według polskich standardów rachunkowości spółka nadal notuje stratę na poziomie 5,9 mln zł. Według międzynarodowych standardów rachunkowości, które są istotne dla naszego akcjonariusza, firma wypracowała po pierwszych sześciu miesiącach 2014 roku 1,3 mln zł zysku z działalności podstawowej (ang. Underlying earnings), czyli o 1,1 mln zł więcej niż w tym samym okresie rok temu. Perspektywy na drugą połowę 2014 roku są obiecujące. Oczekujemy przyspieszenia i wzrostu sprzedaży szczególnie w kanale bancassurance.

- W głównej mierze było to zasługą ponad 30 proc. wzrostu sprzedaży tradycyjnych, czyli ochronnych ubezpieczeń na życie, zwłaszcza w kanale bancassurance – tłumaczy Jarosław Bartkiewicz, prezes zarządu AXA Życie. - Oznacza to, że realizujemy nasz cel polegający na dywersyfikacji portfela, dotychczas opartego w głównej mierze na tzw. polisach inwestycyjnych. Sprzedaż tych ostatnich nadal rośnie i nie zamierzamy rezygnować z ich sprzedaży.

W I półroczu sprzedaż ubezpieczeń z UFK wzrosła o 18 proc. rdr, a wartość aktywa w zarządzaniu zwiększyły się o 29 proc. rdr (z 2,3 mld zł w I półroczu 2013 do 3 mld zł w I półroczu 2014). Prezes uważa, że ubezpieczenia z UFK są dobrą alternatywą dla długoterminowego oszczędzania. - Lekcja, którą wynosimy z zamieszania wokół tych ubezpieczeń jest taka, żeby jeszcze większy nacisk kłaść na przedstawienie klientom ich cech – wyjaśnia. - To znaczy że są rekomendowane osobom o co najmniej średnim poziomie akceptacji ryzyka i tylko tym, które chcą faktycznie odkładać przez co najmniej kilkanaście lat.

Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę