Opóźniony lot - przewoźnik odpowiada za uchybienia podmiotów trzecich

Za nadzwyczajne okoliczności nie można uznać problemu technicznego samolotu, który spowodował odwołanie lotu, jeśli jest następstwem normalnego wykonania działalności przewoźnika – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.

Aktualizacja: 12.03.2016 16:56 Publikacja: 12.03.2016 10:00

Opóźniony lot - przewoźnik odpowiada za uchybienia podmiotów trzecich

Foto: 123RF

Kilkoro pasażerów lotu z listopada 2013 roku poskarżyło się prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) na linie lotnicze. Powodem było 25-minutowe opóźnienie startu samolotu, przez które stracili możliwość przesiadki na inny lot.

Do późnienia doszło przez wykrycie usterki technicznej zewnętrznego generatora sprężonego powietrza (sprężone powietrze stosuje się, aby zapewnić początkowy obrót łopatek silnika) oraz konieczności wyładowania z samolotu bagażu pasażera, który nie stawił się do wejścia na pokład samolotu, mimo że nadał bagaż rejestrowany.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: język polski. Odpowiedzi i arkusze CKE
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: matematyka - poziom podstawowy. Odpowiedzi
Prawo dla Ciebie
Jest decyzja SN ws. wytycznych PKW. Czy wstrząśnie wyborami?
Zawody prawnicze
Egzaminy prawnicze 2025. Z tymi zagadnieniami zdający mieli największe problemy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku