Reklama

Opóźniony lot - przewoźnik odpowiada za uchybienia podmiotów trzecich

Za nadzwyczajne okoliczności nie można uznać problemu technicznego samolotu, który spowodował odwołanie lotu, jeśli jest następstwem normalnego wykonania działalności przewoźnika – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.

Aktualizacja: 12.03.2016 16:56 Publikacja: 12.03.2016 10:00

Opóźniony lot - przewoźnik odpowiada za uchybienia podmiotów trzecich

Foto: 123RF

Kilkoro pasażerów lotu z listopada 2013 roku poskarżyło się prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) na linie lotnicze. Powodem było 25-minutowe opóźnienie startu samolotu, przez które stracili możliwość przesiadki na inny lot.

Do późnienia doszło przez wykrycie usterki technicznej zewnętrznego generatora sprężonego powietrza (sprężone powietrze stosuje się, aby zapewnić początkowy obrót łopatek silnika) oraz konieczności wyładowania z samolotu bagażu pasażera, który nie stawił się do wejścia na pokład samolotu, mimo że nadał bagaż rejestrowany.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Prawo w Polsce
Trzy weta Karola Nawrockiego. „Obywatele państwa polskiego są traktowani gorzej"
Nieruchomości
Sprzedaż mieszkania ze spadku. Ministerstwo Finansów tłumaczy nowe przepisy
Konsumenci
UOKiK stawia zarzuty platformie Netflix. „Nowe zasady gry, bez zgody użytkownika"
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama