Lufthansa szuka partnera do cateringu

Lufthansa prowadzi wstępne rozmowy o związaniu swej filii cateringowej LSG z takimi partnerami jak austriacka Do&Co, singapurska SATS i szwajcarska Gategroup

Aktualizacja: 17.12.2018 07:45 Publikacja: 17.12.2018 07:00

Lufthansa szuka partnera do cateringu

Foto: Bloomberg

Niemiecki przewoźnik ocenia opcje z pomocą banku Morgan Stanley, ale nie uruchomił jeszcze formalnej procedury sprzedaży udziałów. Prezes Carsten Spohr powiedział w listopadowym wywiadzie dla „Börsen Zeitung", że przewoźnik rozważa cesję LSG. - Nie sprecyzowaliśmy jeszcze, czy dojdzie do tej sprzedaży czy zatrzymamy LSG w całości - powiedział i dodał, że nie dojdzie do sprzedania filii firmie private equity.

Wszyscy zainteresowani odmówili wypowiedzi w tej sprawie.Transakcja mogłaby wycenić LSG na miliard euro, ale kwestie związane z przepisami antytrustowymi mogłyby uniemożliwić niektórym podmiotom kupno LSG w całości. To oznacza, że sprzedaż części aktywów jest nadal możliwa.

Do&CO notowana w Wiedniu o kapitalizacji 830 mln euro jest za mała, by startować samodzielnie, dotarła jednak do inwestorów, którzy mogliby pomóc w sfinansowaniu kupna. Ta firma świadczy usługi cateringowe dla Austrian Airlines od 2007 r. i dla Swissa od połowy bieżącego roku. Jej klientami są też Turkish Airlines i od 2020 r. British Airways i Iberia.

SATS należąca w 41,5 proc. do narodowego funduszu inwestycyjnego Temasek nie miałaby problemów ze sfinansowaniem takiej transakcji, ale zakup tej wielkości nie jest brany pod uwagę przez jej prezesa Alexa Hungate. Firma wyodrębniona z Singapore Airlines w 2009 r. skupiła się na Azji i nie robi dużych zakupów.

Gategroup należąca do chińskiego konglomeratu HNA jest również możliwym partnerem dla LSG, ale obecne napięcia finansowe firmy matki mogą zniechęcić ją do zawierania dużej umowy za gotówkę.

Po 9 miesiącach LSG zwiększyła zysk brutto o 50 proc. do 99 mln euro. Firmie utrudnia działalność dostarczanie dań do wielu punktów, duże koszty pracownicze i wahania kursów walut — stwierdził niedawno C. Spohr.

Niemiecki przewoźnik ocenia opcje z pomocą banku Morgan Stanley, ale nie uruchomił jeszcze formalnej procedury sprzedaży udziałów. Prezes Carsten Spohr powiedział w listopadowym wywiadzie dla „Börsen Zeitung", że przewoźnik rozważa cesję LSG. - Nie sprecyzowaliśmy jeszcze, czy dojdzie do tej sprzedaży czy zatrzymamy LSG w całości - powiedział i dodał, że nie dojdzie do sprzedania filii firmie private equity.

Wszyscy zainteresowani odmówili wypowiedzi w tej sprawie.Transakcja mogłaby wycenić LSG na miliard euro, ale kwestie związane z przepisami antytrustowymi mogłyby uniemożliwić niektórym podmiotom kupno LSG w całości. To oznacza, że sprzedaż części aktywów jest nadal możliwa.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił