Reklama
Rozwiń

Rolls-Royce nie zrobi silników do nowego Boeinga

Rolls-Royce zrezygnował z ubiegania się o opracowanie silników dla przyszłego samolotu Boeinga średniego segmentu rynku, bo nie chce ryzykować dalszymi zakłóceniami w dostawach, do których mogłoby dojść z powodu dodatkowych prac bez należytych testów.

Aktualizacja: 05.03.2019 12:14 Publikacja: 05.03.2019 12:08

Rolls-Royce nie zrobi silników do nowego Boeinga

Foto: Bloomberg

Brytyjski producent ma już problemy z silnikami Trent 1000 do B787 Dreamliner, zwiększył odpis na 790 mln funtów z 554 mln w półroczu. Teraz chce uniknąć powtórki tych problemów — uważa Reuter. 

Prezes Warren East powiedział, że podjął tę „bardzo trudną decyzję”, bo firma nie jest w stanie dostosować harmonogramu prac nad nowym silnikiem UltraFan do terminu pojawienia się nowego samolotu. Boeing chce podjąć jego produkcję, aby wypełnić lukę między wąskokadłubowymi i szerokokadłubowymi, a linie lotnicze miałyby go dostawać od 2025 r. — Jeśli wprowadza się silnik, który nie jest dostatecznie dopracowany, to niemal nieuchronnie pojawi się mnóstwo kwestii z jego serwisowaniem, dużo zakłóceń dla klientów i dużo dodatkowych kosztów — wyjaśnił East dziennikarzom.

RR jest w dalszym ciągu związany z konstrukcją UltrafFan, zapewniającą 25 proc. oszczędności paliwa, które będą napędzać samoloty szerokokadłubowe pod koniec następnej dekady. — W bliższej perspektywie RR będzie nadal zajmować się kosztami i usuwaniem usterek w Trent 1000 powstałych na skutek malej wytrzymałości komponentów. W tej sprawie najgorsze mamy już za sobą — powiedział East i dodał, że poziom zakłóceń wobec klientów jest do zaakceptowania.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS