Przedmiotem zamówienia będzie wybudowanie obiektu o powierzchni 30 tys. mkw., w którym będzie 30 stanowisk check-in, dziewięć - kontroli bezpieczeństwa, zaś po osiem – kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach. W terminalu będzie się znajdowało również 10 bramek wylotowych i trzy karuzele do odbioru bagażu oraz duża strefa komercyjna z punktami gastronomicznymi i handlowymi.
PPL chce dokonać ostatecznego wybory wykonawcy do połowy grudnia, a na składanie ofert przewidziano trzy tygodnie. Podpisanie umowy planowane jest na początku stycznia 2020, kiedy już zakończona byłaby potencjalna procedura odwoławcza. Zakończenie inwestycji planowane jest na ostatni kwartał 2020.
Jak informuje PPL radomski terminal lotniczy ma być najnowocześniejszy w Polsce. Początkowo będzie się tam mogło odprawić 3 mln pasażerów rocznie i ta liczba ma być zwiększana w miarę przewidywanego wzrostu popytu na korzystanie z tego lotniska. Jeśli zajdzie taka potrzeba, będzie go można rozbudować do 9 mln pasażerów. PPL zakłada, że Radom przejmie część ruchu lotniczego z Okęcia, chodzi o loty czarterowe i niskokosztowe, gdyż na Lotnisku Chopina trzeba zwolnić miejsce dla pasażerów tranzytowych, których liczba szybko rośnie. Bez tego nie będzie możliwe także uruchamianie nowych połączeń z i do Warszawy przez LOT.
Budowa cywilnego lotniska w Radomiu odbywa się w ekspresowym tempie i port ma być gotowy w dwa lata od przejęcia przez PPL zarządzania tym terenem. Obecnie na lotnisku prowadzone są prace związane z przebudową i wydłużeniem drogi startowej z 2000 m do 2500 m wraz z urządzeniami nawigacyjnymi i systemami bezpieczeństwa dla startujących i lądujących maszyn. Dzięki temu w Radomiu będą mogły startować i lądować maszyny, z których korzystają linie czarterowe i niskokosztowe. najpopularniejszych typów: Boeing B737 i Airbus A320.
PPL podpisało już 5 umów z wykonawcami prac na lotnisku w Radomiu na łączną kwotę 154 620 149,62. Radomskie lotnisko buduje ze środków własnych.