Lufthansa uziemiona do października 2020

Niemiecka linia lotnicza Lufthansa kasuje wszystkie swoje rozkładowe rejsy pasażerskie od początku kwietnia, do końca września 2020 - wynika z wewnętrznego memorandum, do którego dotarła „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 27.03.2020 09:28 Publikacja: 27.03.2020 09:17

Lufthansa uziemiona do października

Lufthansa uziemiona do października

Foto: AFP

„To nie jest oficjalna publikacja” - otrzymaliśmy informacje od biura prasowego Lufthansy. I w dalszej części wyjaśnienia Lufthansa informuje: „W tej chwili Lufthansa nadal oferuje rejsy długodystansowe z Frankfurtu, a Swiss będzie latał trzy razy w tygodniu do Newark (USA) i dodatkowo będzie miał mocno okrojony rozkład rejsów średniego i krótkiego zasięgu. Loty krótkodystansowe Lufthansy będą również poważnie okrojone i jedynie Lufthansa Cityline będzie operowała z Monachium. Natomiast z centrów przesiadkowych we Frankfurcie, Monachium i Zurichu będzie obsługiwanych jedynie kilka kierunków. Rejsy repatriacyjne mają trwać do 19 kwietnia i stanowią one ok. 5 proc. oryginalnie zaplanowanego rozkładu” - czytamy w oświadczeniu. Linia informuje jednocześnie o planowanym uziemieniu 700 z 763 samolotów.

To reakcja na drastyczny spadek popytu wymuszony pandemią Covid-19 na świecie, zamknięciem granic przez większość krajów obawami przed lataniem i niemożnością przewidzenia, kiedy kryzys się skończy.

Czytaj także: Alexandre de Juniac: Okno dla rządów się zamyka

Jak wynika z publikacji, która „nie jest oficjalna” wysłanego do pracowników 20 marca Lufthansa przewoźnik przyznał, że już w tej chwili aż 95 proc. komercyjnej floty zostało uziemione i latają jedynie samoloty z cargo. Tych ładunków jest tyle, że Lufthansa przeznacza na nie niektóre samoloty pasażerskie. Do pracy w innych branżach została już odesłana część pracowników. Jako pierwsi ci, którzy mają wykształcenie medyczne.

Niemcy, gdzie Lufthansa jest największym przewoźnikiem zostały szczególnie mocno dotknięte kryzysem wywołanym przez Covid-19. Linie operujące w tym kraju stracą 12 mld przychodów – wynika z ostatniej analizy IATA, z ich usług skorzysta 84,4 mln pasażerów mniej, a 400 tysięcy miejsc już jest zagrożonych, bądź wręcz utraconych, a wkład branży do niemieckiego PKB zmniejszy się o 28 mld dolarów.

Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Transport
Chiny chcą się porozumieć z USA. Cła Donalda Trumpa biją w ich linie lotnicze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Rosjanie przestali kupować nowe auta. Są za drogie, jakość szwankuje, a strach narasta
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne