GECAS też rezygnuje z MAX-ów

Firma leasingowa GECAS anulowała zamówienie na 69 B737 MAX w ramach oceny sytuacji związanej z wirusem. Airbus ma problemy z odbiorem samolotów, LATAM zrezygnowała z kupna, ale zgłosiła się Delta

Aktualizacja: 19.04.2020 10:00 Publikacja: 19.04.2020 09:14

GECAS też rezygnuje z MAX-ów

Foto: Bloomberg

Filia konglomeratu General Electric ma już flotę 29 MAX-ów i zamówienie na dalsze 82 maszyny. Zrezygnowała jednak z kupna części, bo popyt na samoloty mocno zmalał, linie lotnicze odraczają jedna po drugiej terminu odbioru. „Obecne porozumienie z Boeingiem pozwoli GECAS lepiej dostosować dostępną flotę do potrzeb naszych głównych klientów na świecie" — wyjaśnił w komunikacie prezes Greg Conlon.

To kolejny cios dla producenta, bo w marcu klienci zrezygnowali z kupna 150 MAX-ów. Boeing poinformował z kolei „o dojściu do porozumienia z GECAS o restrukturyzacji zamówienia na MAX-y. W związku z pandemią ta korekta pozwoli zrównoważyć podaż i popyt z realiami rynku, zwłaszcza w kanale leasingu. Metodyczne korekty zapewniają nam większą elastyczność w radzeniu sobie z pozostałymi zamówieniami na 4 tys. MAX-ów i ochronę wartości tych samolotów na rynku" — podał koncern.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Transport
Chiny chcą się porozumieć z USA. Cła Donalda Trumpa biją w ich linie lotnicze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Rosjanie przestali kupować nowe auta. Są za drogie, jakość szwankuje, a strach narasta