Lufthansa skarży się na Komisję Europejską. Za ostre warunki

Niemiecka Lufthansa uważa, że warunki, jakie postawiła jej Bruksela w związku z uzyskaniem pomocy publicznej wartej 9 mld euro są zbyt ostre i grożą zniszczeniem jej modelu biznesowego.

Aktualizacja: 16.07.2020 14:19 Publikacja: 16.07.2020 12:36

Lufthansa skarży się na Komisję Europejską. Za ostre warunki

Foto: Bloomberg

Chodzi o to, że po oddaniu 24 działek czasowych startów i lądowania (slotów) w Monachium i Frankfurcie linia traci na konkurencyjności, ponieważ ogranicza to oferowanie rejsów przesiadkowych. W materiałach z briefingu informacyjnego opublikowanych na swojej stronie linia podkreśla, że decyzja KE jest niezrozumiała, ponieważ uderza w jej strukturę w czasie najgłębszego kryzysu w transporcie lotniczym.

Z kolei zdaniem unijnej komisarz ds. konkurencji, Margrethe Vestager, udzielenie tak znaczącej pomocy finansowej groziłoby poważnymi konsekwencjami dla europejskiego rynku lotniczego, właśnie gdyby miliardy dla Lufthansy nie były uwarunkowane od koncesji ze strony przewoźnika. Inna sprawa, że najwięksi rywale Lufthansy w Europie – Air France i KLM otrzymały zgodę Brukseli na pomoc państwa, bez żadnych warunków ze strony Brukseli. Tyle, że te linie same się ograniczyły, a rządy w Paryżu i Hadze dodatkowo narzuciły im warunki związane z większym wkładem w ochronę środowiska naturalnego. Margrethe Vestager uznała te okoliczności jako bardzo pożądane.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Ryanair gotowy zrezygnować z 330 boeingów. To efekt ceł Trumpa
Transport
Rosjanie chcą skopiować model Airbusa. Przekonali już Białoruś
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne