Reklama

Lufthansa chce kontrolować sprzedaż biletów

Lufthansa zapowiedziała pobieranie od września dopłaty 16 euro od biletów nie zarezerwowanych przez jej portale elektroniczne i inne bezpośrednie kanały sprzedaży, bo chce zwiększyć sumę, jaką zarabia na każdym bilecie

Publikacja: 04.06.2015 13:36

Lufthansa chce kontrolować sprzedaż biletów

Foto: Bloomberg

Linie lotnicze dążą do odzyskania kontroli nad sprzedażą swych biletów, zwłaszcza chcą zarabiać więcej na cząstkowych usługach i obciążać podróżnych odrębnie za bagaż, wybór miejsc, jedzenie i inne dodatki.

Lufthansa ogłosiła, że procent przychodów ze sprzedaży biletów stale malał w czasie, gdy jej koszty korzystania z globalnych systemów dystrybucji (GDS) — pozwalających biurom podróży rezerwować loty, hotele i wynajem samochodów — wynosiły ponad 100 mln euro rocznie. W tych kosztach znajdują się opłaty za usługi GDS, z których linie korzystają tylko częściowo, dlatego nowa dopłata w ramach „dystrybucji kosztów" w wysokości 16 euro będzie pobierana od każdego biletu wystawionego przez kanał rezerwacji używający GDS. Biura podróży będą mogły rezerwować bilety bez ponoszenia dopłaty korzystając z portalu Lufthansy www. LHGroup.agent.com.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Transport
Wielkie zmiany w Lufthansie. Najważniejsze decyzje pod jednym dachem
Transport
Amerykanie znieśli sankcje na białoruską Belavię. Co to znaczy?
Reklama
Reklama