Reklama
Rozwiń

Lufthansa chce kontrolować sprzedaż biletów

Lufthansa zapowiedziała pobieranie od września dopłaty 16 euro od biletów nie zarezerwowanych przez jej portale elektroniczne i inne bezpośrednie kanały sprzedaży, bo chce zwiększyć sumę, jaką zarabia na każdym bilecie

Publikacja: 04.06.2015 13:36

Lufthansa chce kontrolować sprzedaż biletów

Foto: Bloomberg

Linie lotnicze dążą do odzyskania kontroli nad sprzedażą swych biletów, zwłaszcza chcą zarabiać więcej na cząstkowych usługach i obciążać podróżnych odrębnie za bagaż, wybór miejsc, jedzenie i inne dodatki.

Lufthansa ogłosiła, że procent przychodów ze sprzedaży biletów stale malał w czasie, gdy jej koszty korzystania z globalnych systemów dystrybucji (GDS) — pozwalających biurom podróży rezerwować loty, hotele i wynajem samochodów — wynosiły ponad 100 mln euro rocznie. W tych kosztach znajdują się opłaty za usługi GDS, z których linie korzystają tylko częściowo, dlatego nowa dopłata w ramach „dystrybucji kosztów" w wysokości 16 euro będzie pobierana od każdego biletu wystawionego przez kanał rezerwacji używający GDS. Biura podróży będą mogły rezerwować bilety bez ponoszenia dopłaty korzystając z portalu Lufthansy www. LHGroup.agent.com.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu