Reklama

Rosjanie przestają kupować nowe auta. Dealerzy zamykają salony

Po opuszczeniu Rosji przez wszystkie zachodnie koncerny motoryzacyjne, Rosjanom pozostał wybór między ładami a markami chińskimi, które w większości różnią się tylko nazwą.

Publikacja: 10.04.2025 17:13

Rosjanie przestają kupować nowe auta. Dealerzy zamykają salony

Foto: Bloomberg

Od wojny rozpętanej przez Putina, chińskie auta osiągnęły blisko 80-procentowy udział w rynku samochodowym Rosji. Jednak już w 2024 r. zamkniętych zostało 449 z 2780 salonów z autami chińskich marek działających na rosyjskim rynku.

Dealerzy zauważyli, że dotyczy to przede wszystkim chińskich marek z minimalną bazą klientów – Livan, Kaiyi, SWM, Foton itp. – Dealerzy przestali inwestować w te marki. Jednocześnie możemy mówić o jednolitości chińskich samochodów. Grupy Chery, Geely, Great Wall i Changan produkują podobne samochody, w podobnej technologii, cenie i wyglądzie. Plus minus, wszystkie są w tym samym segmencie cenowym, więc w kategorii cenowej do 2-3 milionów rubli toczy się między nimi bardzo zacięta walka –  powiedział Nikołaj Iwanow, dyrektor działu nowych samochodów w Rolfie (największy dealer Rosji).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama