Od wojny rozpętanej przez Putina, chińskie auta osiągnęły blisko 80-procentowy udział w rynku samochodowym Rosji. Jednak już w 2024 r. zamkniętych zostało 449 z 2780 salonów z autami chińskich marek działających na rosyjskim rynku.
Dealerzy zauważyli, że dotyczy to przede wszystkim chińskich marek z minimalną bazą klientów – Livan, Kaiyi, SWM, Foton itp. – Dealerzy przestali inwestować w te marki. Jednocześnie możemy mówić o jednolitości chińskich samochodów. Grupy Chery, Geely, Great Wall i Changan produkują podobne samochody, w podobnej technologii, cenie i wyglądzie. Plus minus, wszystkie są w tym samym segmencie cenowym, więc w kategorii cenowej do 2-3 milionów rubli toczy się między nimi bardzo zacięta walka – powiedział Nikołaj Iwanow, dyrektor działu nowych samochodów w Rolfie (największy dealer Rosji).