Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 19.06.2025 07:55 Publikacja: 27.02.2025 13:36
Pasażeróm będzie trudniej uzyskac odszkodowanie od linii lotniczych
Foto: Bloomberg
Od 2004 roku rozporządzenie (WE) nr 261/2004 stało się światowym wzorem regulacji praw pasażerów z powodu opóźnionych i odwołanych lotów. Od tego czasu zmianie nie uległa ani wysokość odszkodowań (które realnie spadły z powodu inflacji), ani większość zasad, na jakich są przyznawane. Przewoźnicy wywalczyli sobie tylko prawo do niewypłacania odszkodowań wówczas, gdy lot został opóźniony lub odwołany z przyczyn od nich niezależnych, na przykład strajku obsługi na lotniskach, czy kontrolerów ruchu lotniczego. Nie zwalnia ich to jednak z opieki nad pasażerami, w tym zapewnienia im podstawowych świadczeń.
Indyjski regulator rynku lotniczego w ostatni weekend zalecił poddanie przeglądom wszystkich Boeingów B787, któr...
Sąd Arbitrażowy w Moskwie zdecydował o nacjonalizacji moskiewskiego lotniska Domodiedowo. Jest to wyrok ostatecz...
Airbus 220 w dwóch wersjach, a nie brazylijski Embraer, będzie za dwa lata stanowił trzon floty regionalnej LOT-...
Widmo kolejnych zwolnień powoduje, że załoga, poprzez organizacje związkowe, szuka wszelkich możliwych sposobów...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Od 2027 roku polecimy Airbusami A220 LOT-u. Niemal do ostatniej chwili polski przewoźnik zastanawiał się, czy wy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas