Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.07.2025 11:33 Publikacja: 02.06.2024 14:00
Foto: Adobe Stock
W transporcie lotniczym pojawił się nowy problem. Po kryzysie w okresie pandemii nastąpił gwałtowny wzrost popytu na przewozy, wielu przewoźników nie mogło tego wykorzystać, bo wcześniej zmniejszyli zatrudnienie, a gdy uporali się z tym, zabrakło nowych samolotów.
Część samolotów została uziemiona z powodu dużych problemów technicznych (silniki Pratta&Whitneya w airbusach wymagające naprawy lub wymiany, jakość montażu B787), z kolei producenci Airbus i Boeing mają problemy z dostawą podzespołów i z jakością montażu. Firma doradcza AeroDynamics szacuje, że w latach 2024-26 będzie uziemione 350 samolotów A320neo (silniki), a linie lotnicze odbiorą w tym roku o 19 proc. mniej nowych maszyn obu producentów — pisze Reuter.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Założono, że do 2031 r. nastąpi stabilizacja sytuacji płynnościowej spółki, spłata zobowiązań, wzrost efektywnoś...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas