Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 15.10.2025 17:46 Publikacja: 02.06.2024 14:00
Foto: Adobe Stock
W transporcie lotniczym pojawił się nowy problem. Po kryzysie w okresie pandemii nastąpił gwałtowny wzrost popytu na przewozy, wielu przewoźników nie mogło tego wykorzystać, bo wcześniej zmniejszyli zatrudnienie, a gdy uporali się z tym, zabrakło nowych samolotów.
Część samolotów została uziemiona z powodu dużych problemów technicznych (silniki Pratta&Whitneya w airbusach wymagające naprawy lub wymiany, jakość montażu B787), z kolei producenci Airbus i Boeing mają problemy z dostawą podzespołów i z jakością montażu. Firma doradcza AeroDynamics szacuje, że w latach 2024-26 będzie uziemione 350 samolotów A320neo (silniki), a linie lotnicze odbiorą w tym roku o 19 proc. mniej nowych maszyn obu producentów — pisze Reuter.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Kilkanaście nowych połączeń od przyszłego roku ogłosił prezes Wizz Air na lotniskach w Gdańsku i Wrocławiu. Wę...
Brak zatwierdzonego budżetu w USA i tzw. zamknięcie rządu oznacza poważne zakłócenia lotów. Brakuje kontrolerów...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas