Reklama

Plany Lufthansy dla lotniska w Brukseli. Belgowie ich nie chcą

Lufthansa i amerykańskie United Airlines chcą zbudować w Brukseli duże centrum przesiadkowe na loty z USA do Afryki. Projekt , jeszcze nie został uruchomiony, a już pojawiają się pierwsze przeszkody.

Publikacja: 17.03.2024 14:09

Lotnisko Zaventem na przedmieściach Brukseli

Lotnisko Zaventem na przedmieściach Brukseli

Foto: PAP/EPA

Carsten Spohr, prezes Grupy LH uważa, że jest to pomysł na szybki rozwój Brussels Airlines, które są najmniej doinwestowane w grupie.Tymczasem flamandzkie władze regionalne chcą ograniczeń na lotnisku Zaventem w Brukseli. I nie widzą możliwości zwiększania ruchu.

Jak na razie największą sieć europejsko- afrykańskich połączeń mają Turkish Airlines i właśnie Brussels Airlines. Niedługo z pierwszą taką trasą z Warszawy pojawi się najlepsza linia w Afryce — Ethiopian Airlines, która w sezonie letnim 2024 poleci z Lotniska Chopina do Addis Abeby. Będzie to jedyne bezpośrednie połączenie z Afryką w naszym regionie.

Czytaj więcej

Wyboista droga Lufthansy. Komisja Europejska obawia się jej ekspansji

Szansa dla Brussels Airlines

Lufthansa w obliczu kłopotów, jakie ma na niemieckich lotniskach stara się wykorzystać możliwości podróżowania z portów, gdzie ma przewoźników należących do Grupy LH a jednocześnie ich bazowe lotniska mają niewykorzystany potencjał. To dlatego wspólnie z amerykańskimi liniami United, które również należą do tego samego Sojuszu — Star Alliance postanowiły uruchomić łatwe przesiadki w podróżach z USA do Afryki.

Brussels Airlines obecnie lata na 18 lotnisk na tym kontynencie. Dla porównania Ethiopian obsługuje tam ponad 60 portów. Ale dotychczas , to Belgowie , także ze względu na swoją kolonialną historię, mieli największe związki z Afryką, a Brussels latał tam więcej i częściej, niż jakikolwiek inny przewoźnik europejski.

Reklama
Reklama

Carsten Spohr nie ukrywa jednak ambicji rozwojowych w tym kierunku. Pojawiły się również wzmianki, że do wspólnego projektu LH, Brussels i United dołączyłby także kolejna linia  — Air Canada, również członek Star Alliance. Jak na razie Bruksela ma 4. bezpośrednie połączenia ze Stanami Zjednoczonymi — United lata tam z Nowego Jorku, Waszyngtonu i Chicago, a Brussels do Nowego Jorku.

Czytaj więcej

Węgrzy nacjonalizują lotnisko w Budapeszcie. Bruksela mówi: OK

Decyzja do końca marca

Czy taki projekt ma szanse? Flamandzkie władze mają wątpliwości i nie widzą możliwości zwiększenia operacji z Brukseli. I wzorem pobliskiego Amsterdamu zamierzają wprowadzić ciszę nocną, ograniczyć liczbą połączeń w ciągu dnia, a noce weekendowe miałyby być całkiem „ciche”. Co więcej domagają się od zarządu lotniska, aby obniżyć opłaty dla pasażerów pociągu, który przejeżdża podziemnym tunelem pod lotniskiem.

Decyzja o wprowadzeniu ograniczeń na lotnisku Zaventem ma zostać podjęta do 29 marca 2024.

Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama