To już kolejna akwizycja polskiego operatora, który skutecznie rzuca wyzwanie takim gigantom jak Uber czy FreeNow. Firma iTaxi w ub. r. przejęła m.in. gdańskie Stowarzyszenie Dajan Taxi. W stolicy do grupy iTaxi dołączyły z kolei m.in. pojazdy korporacji Euro Taxi i Tele Taxi.
iTaxi przejęła EcoCar. Branży brakuje taksówkarzy
Polska spółka, założona i rozwijana przez znanych przedsiębiorców Łukasza Wejcherta (kieruje funduszem Dirlango) i Stefana Batorego (twórca Booksy, jednego z najwyżej wycenianych polskich start-upów), teraz sięga po EcoCar. Wartości transakcji nie ujawniono. EcoCar to jeden z najbardziej innowacyjnych polskich przewoźników, dysponujący flotą ok. 300 ekologicznych samochodów (hybrydy i elektryki, jak Toyota Corolla i Camry, Kia Niro oraz EV6).
Czytaj więcej
Pasażerów taxi czeka trudny rok. Nie dość, że na rynku już brakuje kierowców, to dalej ich szybko ubywa, tymczasem popyt na usługi przewozowe nad Wisłą mocno rośnie.
Jego prezes Janusz Bieniek w ub. r. tłumaczył nam, że ma plan, by powiększać zasięg działania korporacji i rozszerzać flotę o kolejne auta, ale wskazywał na znaczny problem w zakresie braku rąk do pracy. Brakowało najzwyczajniej w świecie taksówkarzy. – Tymi autami musi jednak codziennie ktoś jeździć, a ze względu na przemiany na rynku pracy w branży taksówkowej, trudno jest znaleźć doświadczonych, sumiennych i kulturalnych kierowców – wskazywał.
W 2023 r. EcoCar chwalił się, że w Warszawie i Trójmieście ma przeszło 3 mln klientów korporacyjnych. Firma – walcząc o tych samych kierowców z takimi potentatami jak Uber, Bolt, czy FreeNow, zdecydowała się jednak połączyć siły z iTaxi.