Duże przejęcie w branży taxi. Polska firma konsoliduje rynek

Popularna platforma łącząca pasażerów z taksówkami rośnie w siłę – sieć iTaxi przejęła właśnie jednego z dotychczasowych konkurentów. To znana na warszawskim rynku korporacja EcoCar, która wyróżniała się flotą elektrycznych pojazdów.

Publikacja: 04.03.2024 16:59

Duże przejęcie w branży taxi. Polska firma konsoliduje rynek

Foto: materiały prasowe

To już kolejna akwizycja polskiego operatora, który skutecznie rzuca wyzwanie takim gigantom jak Uber czy FreeNow. Firma iTaxi w ub. r. przejęła m.in. gdańskie Stowarzyszenie Dajan Taxi. W stolicy do grupy iTaxi dołączyły z kolei m.in. pojazdy korporacji Euro Taxi i Tele Taxi.

iTaxi przejęła EcoCar. Branży brakuje taksówkarzy

Polska spółka, założona i rozwijana przez znanych przedsiębiorców Łukasza Wejcherta (kieruje funduszem Dirlango) i Stefana Batorego (twórca Booksy, jednego z najwyżej wycenianych polskich start-upów), teraz sięga po EcoCar. Wartości transakcji nie ujawniono. EcoCar to jeden z najbardziej innowacyjnych polskich przewoźników, dysponujący flotą ok. 300 ekologicznych samochodów (hybrydy i elektryki, jak Toyota Corolla i Camry, Kia Niro oraz EV6).

Czytaj więcej

Złe wieści dla pasażerów taksówek. Będą droższe i trudniej dostępne

Jego prezes Janusz Bieniek w ub. r. tłumaczył nam, że ma plan, by powiększać zasięg działania korporacji i rozszerzać flotę o kolejne auta, ale wskazywał na znaczny problem w zakresie braku rąk do pracy. Brakowało najzwyczajniej w świecie taksówkarzy. – Tymi autami musi jednak codziennie ktoś jeździć, a ze względu na przemiany na rynku pracy w branży taksówkowej, trudno jest znaleźć doświadczonych, sumiennych i kulturalnych kierowców – wskazywał.

W 2023 r. EcoCar chwalił się, że w Warszawie i Trójmieście ma przeszło 3 mln klientów korporacyjnych. Firma – walcząc o tych samych kierowców z takimi potentatami jak Uber, Bolt, czy FreeNow, zdecydowała się jednak połączyć siły z iTaxi.

Trudny rynek przewozów

Renata Bardecka, prezes iTaxi, nie ukrywa, że to kolejne strategiczne partnerstwo, które ma zapewniać klientom m.in. jak najkrótszy czas oczekiwania na przyjazd taksówki. – Chcemy też minimalizować nasz wpływ na środowisko, dlatego cieszymy się, że dzięki akwizycji EcoCar będziemy mogli oferować więcej ekologicznych przejazdów – zaznacza.

Pod skrzydła aplikacji iTaxi, poza EcoCar, Euro Taxi, Tele Taxi i Dajan Taxi w ostatnim czasie trafiły też takie marki jak Komfort Taxi, Flash Taxi, As Taxi, a także Blue Taxi i City Drivers. Polski operator mocno konsoliduje branżę. Ta w ostatnim czasie zmienia się. Szacuje się, że zmiana systemu pracy, tj. praca hybrydowa oraz spotkania online, spowodowała ograniczenie liczby przejazdów realizowanych przez klientów biznesowych o ok. 20–25 proc. w stosunku do poziomu sprzed pandemii.

Renata Bardecka w ub. r. wyjaśniała nam, iż w przypadku klientów indywidualnych sytuacja wygląda nieco inaczej. – Na podstawie zrealizowanych przez nas badań widzimy, że cena przestała stanowić najważniejsze kryterium wyboru firmy taxi, a pasażerowie stawiają aktualnie przede wszystkim na bezpieczeństwo – tłumaczyła. I zapewniała, że – w stosunku do okresu sprzed pandemii – liczba przejazdów zwiększyła się w tym segmencie o ponad 40 proc.

To już kolejna akwizycja polskiego operatora, który skutecznie rzuca wyzwanie takim gigantom jak Uber czy FreeNow. Firma iTaxi w ub. r. przejęła m.in. gdańskie Stowarzyszenie Dajan Taxi. W stolicy do grupy iTaxi dołączyły z kolei m.in. pojazdy korporacji Euro Taxi i Tele Taxi.

iTaxi przejęła EcoCar. Branży brakuje taksówkarzy

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Kubańskie linie lotnicze uziemione. Argentyńskie firmy odmówiły dostaw paliwa
Transport
Dobry kwartał Airbusa i kolejne problemy Boeinga
Transport
Koniec handryczenia się z liniami lotniczymi. Odszkodowania szybko i online
Transport
Tor wodny z i do portu w Baltimore odblokowany
Transport
Magdalena Jaworska-Maćkowiak, prezes PAŻP: Gotowi na lata, a nie tylko na lato