To już kolejna akwizycja polskiego operatora, który skutecznie rzuca wyzwanie takim gigantom jak Uber czy FreeNow. Firma iTaxi w ub. r. przejęła m.in. gdańskie Stowarzyszenie Dajan Taxi. W stolicy do grupy iTaxi dołączyły z kolei m.in. pojazdy korporacji Euro Taxi i Tele Taxi.
iTaxi przejęła EcoCar. Branży brakuje taksówkarzy
Polska spółka, założona i rozwijana przez znanych przedsiębiorców Łukasza Wejcherta (kieruje funduszem Dirlango) i Stefana Batorego (twórca Booksy, jednego z najwyżej wycenianych polskich start-upów), teraz sięga po EcoCar. Wartości transakcji nie ujawniono. EcoCar to jeden z najbardziej innowacyjnych polskich przewoźników, dysponujący flotą ok. 300 ekologicznych samochodów (hybrydy i elektryki, jak Toyota Corolla i Camry, Kia Niro oraz EV6).
Czytaj więcej
Pasażerów taxi czeka trudny rok. Nie dość, że na rynku już brakuje kierowców, to dalej ich szybko...
Jego prezes Janusz Bieniek w ub. r. tłumaczył nam, że ma plan, by powiększać zasięg działania korporacji i rozszerzać flotę o kolejne auta, ale wskazywał na znaczny problem w zakresie braku rąk do pracy. Brakowało najzwyczajniej w świecie taksówkarzy. – Tymi autami musi jednak codziennie ktoś jeździć, a ze względu na przemiany na rynku pracy w branży taksówkowej, trudno jest znaleźć doświadczonych, sumiennych i kulturalnych kierowców – wskazywał.
W 2023 r. EcoCar chwalił się, że w Warszawie i Trójmieście ma przeszło 3 mln klientów korporacyjnych. Firma – walcząc o tych samych kierowców z takimi potentatami jak Uber, Bolt, czy FreeNow, zdecydowała się jednak połączyć siły z iTaxi.