Aplikacje generują ponad 70 proc. kursów taksówek

Ceny usług taksówkowych są w Polsce bardziej przystępne niż w Europie. To dlatego realizujemy tu więcej przejazdów na mieszkańca niż w Niemczech – mówi Krzysztof Urban, szef FreeNow w Polsce. I dodaje, że biznes nad Wisłą stał się już rentowny.

Publikacja: 14.04.2025 05:26

Aplikacje generują ponad 70 proc. kursów taksówek

Foto: materiały prasowe

Czy FreeNow jest na zakręcie? Pojawiają się nieoficjalne informacje, jakoby Mercedes-Benz Group i BMW AG, a więc właściciele FreeNow, aktywnie szukali kupca na platformę do zamawiania taksówek. Skoro wycofują się z tego biznesu, może oznaczać to, iż aplikacja nie spełniła ich oczekiwań.

Faktem jest, że producenci samochodów stają dziś przed różnymi wyzwaniami. Z naszej perspektywy kluczowe jednak jest, jak rozwija się nasz biznes – a ten w Europie, w tym w Polsce, jest rentowny od zeszłego roku. I ten dodatni wynik rośnie z kwartału na kwartał. Stąd nie wyciągałbym wniosku, że ewentualna sprzedaż FreeNow to efekt niespełnionych oczekiwań. Raczej odbierałbym to jako sygnał, że rosnąca rentowność to dobra przesłanka do zakupu tego biznesu. Ale podkreślam – nie chciałbym osobiście komentować spekulacji na ten temat.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Przyczyny katastrofy nieznane. Nowe kłopoty prezesa Boeinga
Transport
Po ataku Izraela na Iran. Wstrzymane loty do Izraela, Iranu, Libanu i Jordanii
Transport
Szybko przybywa bardzo starych aut
Transport
Boeing już wychodził z kłopotów. Katastrofa w Indiach to zmieniła
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Transport
To pierwsza w historii katastrofa Dreamlinera. B787 spadł w Indiach