Reklama

Aplikacje generują ponad 70 proc. kursów taksówek

Ceny usług taksówkowych są w Polsce bardziej przystępne niż w Europie. To dlatego realizujemy tu więcej przejazdów na mieszkańca niż w Niemczech – mówi Krzysztof Urban, szef FreeNow w Polsce. I dodaje, że biznes nad Wisłą stał się już rentowny.

Publikacja: 14.04.2025 05:26

Aplikacje generują ponad 70 proc. kursów taksówek

Foto: materiały prasowe

Czy FreeNow jest na zakręcie? Pojawiają się nieoficjalne informacje, jakoby Mercedes-Benz Group i BMW AG, a więc właściciele FreeNow, aktywnie szukali kupca na platformę do zamawiania taksówek. Skoro wycofują się z tego biznesu, może oznaczać to, iż aplikacja nie spełniła ich oczekiwań.

Faktem jest, że producenci samochodów stają dziś przed różnymi wyzwaniami. Z naszej perspektywy kluczowe jednak jest, jak rozwija się nasz biznes – a ten w Europie, w tym w Polsce, jest rentowny od zeszłego roku. I ten dodatni wynik rośnie z kwartału na kwartał. Stąd nie wyciągałbym wniosku, że ewentualna sprzedaż FreeNow to efekt niespełnionych oczekiwań. Raczej odbierałbym to jako sygnał, że rosnąca rentowność to dobra przesłanka do zakupu tego biznesu. Ale podkreślam – nie chciałbym osobiście komentować spekulacji na ten temat.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama