Airbus w 2023 roku: większe dostawy i zamówienia, mniejszy zysk i rentowność

Europejska grupa lotniczo-wojskowa osiągnęła w ubiegłym roku wzrost liczby wydanych samolotów, w zamówieniach nowych przekroczyła liczbę 2 tys., co dało większe obroty, ale wypracowała mniejszy zysk z powodu odpisów. Zaproponowała normalną dywidendę 1,8 euro i nadzwyczajną 1 euro.

Publikacja: 15.02.2024 18:28

Airbus w 2023 roku: większe dostawy i zamówienia, mniejszy zysk i rentowność

Foto: Bloomberg

- W 2023 r. zanotowaliśmy duże zamówienia wszystkich działów i wywiązaliśmy się z zobowiązań. To znaczące osiągnięcie, jeśli wziąć pod uwagę złożone warunki działania — oświadczył prezes grupy z Tuluzy, Guillaume Faury.

Airbus uzyskał zamówienia netto na 2094 samoloty cywilne (co zwiększyło cały portfel do 8598 sztuk), na 393 śmigłowce, a dział wojskowo-kosmiczny ADS zwiększył wartość nowych kontraktów o 15 proc. do 15,7 mld euro. Łączna wartość tych zamówień wzrosła o 186,5 mld euro do 554 mld na koniec roku. Grupa przekazała klientom 735 samolotów: 68 najmniejszych A220, 571 z rodziny A320, 32 A330 i 64 A350, Airbus Helicopters wydał 346 sztuk, a dział ADS zwiększył obroty o 2 proc. na dostawach systemów dla lotnictwa wojskowego, elementów niektórych programów kosmicznych i 8 samolotów transportu wojskowego A400M.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Transport
Chiny chcą się porozumieć z USA. Cła Donalda Trumpa biją w ich linie lotnicze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Rosjanie przestali kupować nowe auta. Są za drogie, jakość szwankuje, a strach narasta