Aktualizacja: 12.05.2025 13:14 Publikacja: 04.10.2023 11:53
Foto: Adobe Stock
SAS przechodzi restrukturyzację zgodnie z programem „SAS Forward” w ramach amerykańskiej ochrony przed upadłością na mocy Rozdziału 11. Pozyskanie kapitału własnego było kluczową częścią restrukturyzacji.
Skandynawski przewoźnik ogłosił upadłość w lipcu 2022 r. po tym, jak pandemia Covid-19 uziemiła samoloty, wzrosły ceny paliwa, a jego piloci zastrajkowali. SAS poinformował również, że zamierza zakończyć postępowanie upadłościowe pod koniec tego roku, po oczyszczeniu ksiąg z długu sięgającego około 20 miliardów koron szwedzkich (1,8 miliarda dolarów). Przejęcie akcji SAS przez nowych inwestorów odbędzie się poprzez podniesienie kapitału. Z dotychczasowych akcjonariuszy weźmie w nim udział jedynie rząd duński. Szwedzi nie są zainteresowani nowymi inwestycjami z SAS, a Norwegowie wycofali się wcześniej.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas