Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy kupują coraz więcej aut drogich marek

Popyt na samochody segmentu premium rozkręca m.in. polityka rabatowa i coraz większa dostępność aut, w tym luksusowych, na które niedawno czekało się nawet dwa lata.

Publikacja: 01.08.2023 03:00

Polacy kupują coraz więcej aut drogich marek

Foto: Adobe Stock

Sprzedaż droższych samochodów marek premium rośnie szybciej niż znacznie tańszych aut marek popularnych. Jak podaje Instytut Samar, w czerwcu 2023 r. udział segmentu premium w łącznej sprzedaży nowych samochodów osobowych wyniósł 22,6 proc., a liczba rejestracji – prawie 10 tys. aut – wzrosła o 4,5 proc. w porównaniu z majem oraz o 18,5 proc. w ujęciu r./r. Pierwszą połowę obecnego roku ta grupa samochodów zamknęła sprzedaż na poziomie niespełna 54 tys. sztuk, co jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego o 14,4 proc.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Lotniczy festiwal w Dubaju. Pokaz arabskiej potęgi i rosyjskich nadziei
Transport
Białorusini łamią sankcje USA. Będą mieli kłopoty z częściami do boeingów
Transport
Zamieszanie z lotami w Stanach Zjednoczonych. LOT na razie nie narzeka
Transport
Donald Trump żąda powrotu kontrolerów ruchu lotniczego do pracy i grozi cięciem pensji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Transport
Wielkie utrudnienia na kolei… i wielkie promocje. PKP Intercity kusi specjalną ofertą
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama