Polacy kupują coraz więcej aut drogich marek

Popyt na samochody segmentu premium rozkręca m.in. polityka rabatowa i coraz większa dostępność aut, w tym luksusowych, na które niedawno czekało się nawet dwa lata.

Publikacja: 01.08.2023 03:00

Polacy kupują coraz więcej aut drogich marek

Foto: Adobe Stock

Sprzedaż droższych samochodów marek premium rośnie szybciej niż znacznie tańszych aut marek popularnych. Jak podaje Instytut Samar, w czerwcu 2023 r. udział segmentu premium w łącznej sprzedaży nowych samochodów osobowych wyniósł 22,6 proc., a liczba rejestracji – prawie 10 tys. aut – wzrosła o 4,5 proc. w porównaniu z majem oraz o 18,5 proc. w ujęciu r./r. Pierwszą połowę obecnego roku ta grupa samochodów zamknęła sprzedaż na poziomie niespełna 54 tys. sztuk, co jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego o 14,4 proc.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Donald Trump stracił cierpliwość do Boeinga. Kupi dla siebie używany samolot
Transport
Ryanair gotowy zrezygnować z 330 boeingów. To efekt ceł Trumpa
Transport
Rosjanie chcą skopiować model Airbusa. Przekonali już Białoruś
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne