Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 23:00 Publikacja: 30.05.2023 03:00
Zakorkowana autostrada A4 pod Wrocławiem. Rząd chciałby poszerzyć ją od Krzyżowej do Tarnowa – w sumie 456 km
Foto: Shutterstock
Najważniejsze polskie autostrady, choć budowane stosunkowo niedawno, już się zatykają – albo wkrótce będą. Na 35-kilometrowym odcinku A1 pomiędzy Toruniem a Włocławkiem spodziewany jest większy ruch wskutek prognozowanego przejęcia pojazdów ze szlaku budowanej ekspresówki S10 – od Bydgoszczy do Torunia oraz pomiędzy Włocławkiem a obwodnicą warszawskiej aglomeracji. Dlatego Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało o rozbudowie fragmentu A1 o trzeci pas. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała w tej sprawie wartą blisko 3 mln zł umowę z firmą Voessing Polska na prace przygotowawcze. Obejmą badania geologiczne, analizy ruchu oraz inwentaryzację przyrodniczą. To pozwoli złożyć wniosek o decyzję środowiskową, a następnie rozpoczęcie prac budowlanych. Miałyby one ruszyć około 2027 r.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas