Drogie lotnisko w Radomiu. Marek Suski: Moim zdaniem było warto

"Moim zdaniem budowa lotniska w Radomiu opłacała się. To jest rzeczywiście wydarzenie historyczne dla Radomia, okolic, jak również dla Warszawy, Łodzi czy dla Kielc. Ono będzie służyć też jako lotnisko zapasowe" – zapewniał w RMF FM Marek Suski, poseł Prawa i Sprawiedliwości.

Publikacja: 27.04.2023 09:58

Poseł PiS Marek Suski

Poseł PiS Marek Suski

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

Lotnisko Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 Roku w Radomiu kosztowało ok. 800 mln zł. Dziś odbędzie się jego oficjalne otwarcie a wieczorem wyląduje na nim pierwszy samolot pasażerski, który przyleci z Paryża. W piątek samolot LOT-u zabierze pasażerów z Radomia do stolicy Francji.

Czytaj więcej

Sukces lotniska w Radomiu zależy od tanich linii. Nie wszystkie chcą tam latać

Marek Suski zapewnił, że lotnisko zostało wybudowane po głębokich analizach. - Jest to centrum kraju, pomiędzy kilkoma dużymi ośrodkami - powiedział. A dojazd z warszawy nie jest taki zły. - Jeśli chodzi o skomunikowanie z Warszawą, to Radom jest bardzo dobrze skomunikowany. Będą szybkie koleje, w tej chwili są przygotowywanie. Jazda z Warszawy będzie trwała ok. godziny. Tuż przy lotnisku Chopina jest możliwość zorganizowania przesiadkowego peronu, w Radomiu ma być też peron – wyjaśniał Marek Suski. Poseł PiS stwierdził, że „niestety prezydent Radomia się nie spisał, bo 2 lata otrzymał pieniądze, jeszcze nie rozpoczął remontu”. - Będzie peron przesiadkowy tuż koło lotniska. Od juta będzie otwarty też nowy wyjazd z Warszawy, czyli będziemy mieli może ok. godziny, godziny i 10 minut z Warszawy samochodem – dodał Suski.

Obecnie pociągi z Warszawy Zachodniej do Radomia jadą godzinę i 40 min. Potem trzeba jeszcze dojechać z dworca na lotnisko.

Czytaj więcej

Certyfikat UE dla lotniska w Radomiu. Prezes PPL zaprasza na majówkę

Marek Suski zapewnia, że Radom musi mieć swoje lotnisko, a jego mieszkańcy nie mogą latać z Warszawy, ponieważ lotnisko Chopina „jest w tej chwili w zasadzie zablokowane. Nie na możliwości zwiększenia liczby lotów, więc potrzebne jest lotnisko, z którego będzie można latać. I jestem przekonany, że to lotnisko będzie sukcesem, motorem napędowym gospodarki”.

Zapytany na temat bankructwa PKS-u w Radomiu Suski stwierdził, że nie ma ona nic wspólnego z rządami PiS. - Prawda jest taka, że zarząd PKS Radom był obsadzony przez ludzi Platformy – powiedział poseł w RMF FM.

Lotnisko Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 Roku w Radomiu kosztowało ok. 800 mln zł. Dziś odbędzie się jego oficjalne otwarcie a wieczorem wyląduje na nim pierwszy samolot pasażerski, który przyleci z Paryża. W piątek samolot LOT-u zabierze pasażerów z Radomia do stolicy Francji.

Marek Suski zapewnił, że lotnisko zostało wybudowane po głębokich analizach. - Jest to centrum kraju, pomiędzy kilkoma dużymi ośrodkami - powiedział. A dojazd z warszawy nie jest taki zły. - Jeśli chodzi o skomunikowanie z Warszawą, to Radom jest bardzo dobrze skomunikowany. Będą szybkie koleje, w tej chwili są przygotowywanie. Jazda z Warszawy będzie trwała ok. godziny. Tuż przy lotnisku Chopina jest możliwość zorganizowania przesiadkowego peronu, w Radomiu ma być też peron – wyjaśniał Marek Suski. Poseł PiS stwierdził, że „niestety prezydent Radomia się nie spisał, bo 2 lata otrzymał pieniądze, jeszcze nie rozpoczął remontu”. - Będzie peron przesiadkowy tuż koło lotniska. Od juta będzie otwarty też nowy wyjazd z Warszawy, czyli będziemy mieli może ok. godziny, godziny i 10 minut z Warszawy samochodem – dodał Suski.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Francuskie międzynarodowe lotnisko znów działa po ewakuacji
Transport
Atak wandali na francuską kolej. Tłumy pasażerów na peronach i objazdy
Transport
Pogarszają się prognozy dla przemysłu motoryzacyjnego w Polsce
Transport
Boeing winny i zapłaci za katastrofy B737 MAX. Rodziny ofiar chcą jeszcze więcej
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Transport
Air France-KLM zawiodły się na igrzyskach w Paryżu. Wyniki mocno w dół