Reklama

Rosyjska motoryzacja na łopatkach. Przybywa samochodów z Chin i Iranu

Motoryzacja to sektor rosyjskiej gospodarki, który najbardziej pogrążyła wojna rozpętana przez Kreml. Rosję opuściły wszystkie zachodnie koncerny samochodowe. Sprzedaż i produkcja aut spadła do poziomu najniższego w historii.

Publikacja: 31.03.2023 03:00

Udział chińskich samochodów w rosyjskim rynku nowych aut już na początku marca sięgnął 36 proc.

Udział chińskich samochodów w rosyjskim rynku nowych aut już na początku marca sięgnął 36 proc.

Foto: AdobeStock

W 2022 r. w Rosji wyprodukowano niespełna 350 tys. aut osobowych i 103 tys. ciężarowych. Połowa tego przypadła na dwa pierwsze miesiące roku, kiedy jeszcze Kreml nie rozpętał wojny z Ukrainą. To najgorsze wyniki od 30 lat. Dla porównania w 2021 r. Rosjanie kupili 1,5 mln nowych aut osobowych, głównie koncernów europejskich.

W tym roku rośnie popyt na części zamienne i auta używane. Tylko w pierwszych dwóch miesiącach roku import używanych samochodów do Rosji potroił się. W okresie styczeń–luty do kraju sprowadzono ich ponad 66,5 tys. Ponad połowa aut pochodziła z Japonii, poza tym niemal równe udziały w strukturze dostaw miały Armenia i Białoruś, przez które wwożono używane auta europejskie – marki BMW, Audi, Mercedes i Renault. W odróżnieniu od nowych, używane samochody nie są objęte sankcjami.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama