Na sierpień zaplanowano zakończenie modernizacji linii z Pruszcza Gdańskiego do portu w Gdańsku. Efektem prac będzie sześciokrotne zwiększenie przepustowości trasy. Umożliwi to szybszy transport towarów i przejazd większej liczby cięższych pociągów.
Kluczową częścią przedsięwzięcia jest nowy most na Martwej Wiśle. Jest już gotowy, w drugiej połowie kwietnia zostanie oświetlony. Dwutorowa przeprawa o długości 122 metrów i wadze 2 tysięcy ton docelowo umożliwi jazdę pociągom z prędkością 100 km/h. Jeśli dotychczasowym mostem w ciągu doby przejeżdżało 30 pociągów dziennie, nowym pojedzie 6 razy więcej.
W czerwcu rozpoczną się ostatnie prace związane z usuwaniem filarów starego mostu. Obecnie pociągi kursują zmodernizowanym torem. Trwa jeszcze przebudowa przejazdów, ponadto siedemnastu obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Na dwutorowej linii prace prowadzone są etapami, by utrzymać ciągłość ruchu pociągów towarowych dojeżdżających do portu.
Całym ruchem na linii od Pruszcza Gdańskiego do portu będzie zarządzało nowe Lokalne Centrum Sterowania Ruchem w Porcie Północnym. Przy ulicy Siennej za 4 mln złotych wybudowany został 17 metrowy wiadukt, po którym przebiega dwutorowa linia. W trakcie budowy są jeszcze dwa wiadukty – dwutorowy i jednotorowy, których koszt wyniesie 8,5 mln zł. Przy obiektach zakończono roboty fundamentowe, na półmetku są prace związane ze wznoszeniem nowych przyczółków. W maju na gotowych przyczółkach zostaną osadzone stalowe przęsła mostu.
Modernizacja linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do Portu Północnego jest jednym z elementów programu inwestycji PLK poprawiających warunki dla transportu towarów koleją na terenie Trójmiasta. Obecnie pociągi jeżdżą z prędkością 20 – 50 km/h, po modernizacji pojadą dwukrotnie szybciej. PLK ma w planie zrealizowanie do 2020 roku szeroko zakrojonego programu portowego który obejmuje porty morskie w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu oraz modernizację trasy Bydgoszcz – Trójmiasto. Program wart jest 4 miliardy złotych. Nowe inwestycje pozwolą na podniesienie prędkości i przepustowości linii, skrócą czas przewozu ładunków oraz zwiększą konkurencyjność kolejowych przewozów towarowych.