Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 18:46 Publikacja: 08.12.2022 08:27
Foto: AFP
Przewoźnicy organizujący loty po Europie muszą obecnie przedstawiać unijne zezwolenia na emitowanie związków węgla, większość tych zezwoleń Unia wydaje bezpłatnie. Nowa ustawa uzgodniona przez negocjatorów krajów Unii i Parlamentu Europejskiego to zmieni. Bezpłatne zezwolenia zmaleją w 2024 r. o 25 proc., w 2025 r. o 50 proc. a w 2026 r. zostaną całkowicie zniesione. To oznacza, że przewoźnicy będą musieli płacić za emitowanie spalin z CO2, te koszty powinny stać się zachętą do mniejszego skażania środowiska — stwierdził Reuter. Linie lotnicze będą też musiały informować od 2025 r. o innych składnikach spalin skażających środowisko, o tlenkach azotu i cząsteczkach sadzy. Unia planuje dołączenie ich w 2028 r. do rynku spalin.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas