Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 19.07.2025 04:24 Publikacja: 08.12.2022 08:27
Foto: AFP
Przewoźnicy organizujący loty po Europie muszą obecnie przedstawiać unijne zezwolenia na emitowanie związków węgla, większość tych zezwoleń Unia wydaje bezpłatnie. Nowa ustawa uzgodniona przez negocjatorów krajów Unii i Parlamentu Europejskiego to zmieni. Bezpłatne zezwolenia zmaleją w 2024 r. o 25 proc., w 2025 r. o 50 proc. a w 2026 r. zostaną całkowicie zniesione. To oznacza, że przewoźnicy będą musieli płacić za emitowanie spalin z CO2, te koszty powinny stać się zachętą do mniejszego skażania środowiska — stwierdził Reuter. Linie lotnicze będą też musiały informować od 2025 r. o innych składnikach spalin skażających środowisko, o tlenkach azotu i cząsteczkach sadzy. Unia planuje dołączenie ich w 2028 r. do rynku spalin.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Po wprowadzeniu polskich kontroli ciężarówki dłużej czekają na wjazd do kraju. Dla krajowych transportowców jedn...
Po inwazji na Ukrainę Rosjanie i wprowadzeniu zachodnich sankcji Rosjanie chcieli przestawić przemysł lotniczy n...
To koniec arabskiej przygody Wizz Aira. Po ponad pięciu latach 1 września 2025 r. węgierski przewoźnik zamknie s...
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Moda na motocykle przybiera na sile już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji była dwa razy wyższa niż pięć lat wcześniej.
Incydenty w rosyjskiej przestrzeni powietrznej, powtarzające się wstrzymanie ruchu i zamknięte lotniska, to dzis...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas