Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.07.2025 15:58 Publikacja: 30.08.2022 19:07
Foto: Bloomberg
To bardzo ważna wiadomość dla Boeinga, który nie mógł przez ostatnie półtora roku dostarczać tych samolotów klientom z powodu zastrzeżeń urzędu lotnictwa FAA. Koncern dostał w lipcu zgodę na wznowienie dostaw, w sierpniu przekazał pierwsze dwie maszyny American Airlines i Lufthansie. Na placach przez fabrykami ma jeszcze ok. 120 tych samolotów, w który musiał dokonać poprawek technicznych.
W latach 2015-1.9 przez pandemią i zapaścią w transporcie lotniczym. Boeing sprzedawał średnio po ponad 100 maszyn szerokokadłubowych, w 2018 r. rekordowe 136, ale doszło do wyhamowania popytu na nie. W 2020 r. klienci zamówili zaledwie 29 sztuk. W ostatnich 12 miesiącach tylko Lufthansa złożyła potwierdzone zamówienie na 7 B787, podczas lipcowego salonu w Farnborough firma leasingowa AerCap kupiła 5 sztuk, a Azerbaijan Airlines cztery.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas