Aktualizacja: 13.12.2024 05:03 Publikacja: 02.06.2022 21:00
CV Jarosław Grabowski jest od kwietnia 2018 roku prezesem iTaxi, operatora aplikacji, która łączy pasażerów z taksówkami. Wcześniej przez prawie pięć lat był dyrektorem w Onecie (odpowiadał za strategię rozwoju portalu). W Wirtualnej Polsce przez ponad dwa lata pełnił funkcję wiceprezesa. Do iTaxi przeszedł z rodzimego giganta rynku gier – Techlandu. Entuzjasta nowych technologii. ∑
Foto: mat. pras.
Wysoka inflacja, galopujące ceny paliw, wojna za wschodnią granicą i odpływ mężczyzn narodowości ukraińskiej, który spowodował problem z podażą kierowców – to wszystko sprawia, że chyba ten rok nie jest najlepszy dla rodzimej branży taxi?
Faktycznie, ceny na stacjach są bardzo wysokie, koszty życia i prowadzenia biznesu wzrosły, ale muszę zaznaczyć, że inflacja – po stronie naszych klientów – nie przełożyła się na spadek zainteresowania. Nie notujemy negatywnego trendu w kontekście liczby kursów, a wręcz odwrotnie – ruch cały czas rośnie. Wysokie ceny paliw, oczywiście, przełożyły się na podwyżki w naszych cennikach o kilkanaście procent, ale na razie nie planujemy kolejnych zwyżek. Zresztą manewr w górę mamy już ograniczony.
Największe ugrupowanie Parlamentu Europejskiego naciska władze UE na poluzowanie planowanego na 2035 r. zakazu sprzedaży aut spalinowych oraz planowanychlimitów emisji spalin.
Hucznie ogłoszony program Kremla zastąpienia zagranicznych samolotów pasażerskich własną produkcją okazał się wydmuszką. Od początku agresji Putina na Ukrainę rosyjski przemysł lotniczy był w stanie wyprodukować 7 samolotów ze 108, które obiecał narodowi Putin.
Strajkują robotnicy jednej z największych państwowych placów budowy w Rosji – autostrady z Moskwy do Jekaterinburga na Uralu. Od kilku miesięcy nie dostają pensji, bo nie płaci im rosyjski odpowiednik GDDKiA. Budowa nowej autostrady jest osobiście nadzorowana przez Putina.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Gdy pracodawca zwraca pracownikowi koszty służbowego przejazdu taksówką, to co do zasady powstaje u niego przychód ze stosunku pracy opodatkowany PIT – uznał Naczelny Sąd Administracyjny.
Praktycznie z dnia na dzień dostępność kierowców i taksówek nad Wisłą gwałtownie spadła. W efekcie ceny usług przewozu osób wzrosną, podobnie jak czas oczekiwania na przejazd – alarmuje branża. Wszystko przez nowe przepisy.
Ceny przejazdów taksówkami mogą skoczyć o kilkadziesiąt procent, a czas oczekiwania na kurs istotnie się wydłużyć. Wszystko przez fakt, że z rodzimego rynku przewozu osób zniknie nawet co dziesiąty kierowca.
iTaxi, jedna z popularnych firm oferujących przejazdy w Polsce, ogłosiła szeroko zakrojony rebranding marki, zapowiadając jednocześnie ambitny plan elektryfikacji floty. Na ulicach Warszawy już pojawiły się Tesle Model Y z nowym malowaniem iTaxi, a do 2030 roku 80 proc. floty mają stanowić już tylko samochody elektryczne.
Popularna platforma łącząca pasażerów z taksówkami rośnie w siłę – sieć iTaxi przejęła właśnie jednego z dotychczasowych konkurentów. To znana na warszawskim rynku korporacja EcoCar, która wyróżniała się flotą elektrycznych pojazdów.
Panek i iTaxi szykują ekspansję. Auta pożyczane i zamawiane przez aplikacje wyjadą podbić Europę.
Lokalizacja ta przez lata nie przynosiła chluby ani miastu, ani branży taxi. Naciąganie nieświadomych pasażerów wysiadających z pociągu i szukających transportu było tu codziennością. Tzw. mafia taksówkowa znika jednak z centralnego punktu stolicy.
Operator przewozów przez aplikację, firma iTaxi, łączy siły z korporacją Green Taxi Olsztyn. To już kolejna spółka z branży, która dołącza do jednego z liderów na polskim rynku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas