Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 19.06.2025 00:56 Publikacja: 01.05.2022 13:14
Foto: Adobestock
Przed wojną w Ukrainie Utair była dużą linią lotniczą. W swojej flocie miała wylącznie samoloty zachodnie — Boeingi 737, w tym także MAXy, Airbusy 321 oraz Canadairy. Łącznie 191 maszyn zarejestrowanych na Bermudach i przerejestrowanych przez rosyjskie władze lotnicze. Z tego 9 samolotów zostało odzyskanych przez leasingodawców, a 53 nadal latają na trasach krajowych, resztę trzeba było odstawić, bo brak jest części zamiennych.
W tej sytuacji Utair zdecydował się na powrót do Jak-40 i Jak-42, którymi latały na początku lat 90., zanim przestawiły się na zachodnie maszyny. Przewoźnik próbował wprowadzić do floty Suchoje SSJ-100, ale te maszyny nie są dostępne ze względu na brak importowanych komponentów — poinformował rosyjski kanał informacyjny Baza, który zazwyczaj ma doskonałe informacje ze źródeł rządowych. Za Bazą tę wiadomość podał „Kommiersant”. Wynika z niej, że Utair już podpisał dwie umowy z leasingodawcami na wypożyczenie Jaków-42, a planach jest jeszcze pozyskanie 20 maszyn tego typu. Przy tym przewoźnik jest szczególnie zainteresowany JAKami- 42D, ponieważ są to maszyny dalekiego zasięgu. Na razie wiadomo, że część z nich będzie starego typu, nawet tych samych, którymi Utair latał trzydzieści lat temu, tyle że unowocześnionych. A to musi potrwać.
Indyjski regulator rynku lotniczego w ostatni weekend zalecił poddanie przeglądom wszystkich Boeingów B787, któr...
Sąd Arbitrażowy w Moskwie zdecydował o nacjonalizacji moskiewskiego lotniska Domodiedowo. Jest to wyrok ostatecz...
Airbus 220 w dwóch wersjach, a nie brazylijski Embraer, będzie za dwa lata stanowił trzon floty regionalnej LOT-...
Widmo kolejnych zwolnień powoduje, że załoga, poprzez organizacje związkowe, szuka wszelkich możliwych sposobów...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Od 2027 roku polecimy Airbusami A220 LOT-u. Niemal do ostatniej chwili polski przewoźnik zastanawiał się, czy wy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas