Reklama

Rosyjskie linie straciły swoje trasy, a teraz także samoloty

Zamknięte przestrzenie powietrzne nad Europą i Kanadą, co praktycznie zamyka główną drogę z Rosji na drugą półkulę. A Japonia zapowiada przyłączenie się do sankcji. Rosyjskim przewoźnikom, którzy budowali swoją pozycję na rynkach międzynarodowych niewiele zostało do latania.

Publikacja: 28.02.2022 10:12

Rosyjakie samoloty na lotniszku Szeremietiewo pod Moskwą

Rosyjakie samoloty na lotniszku Szeremietiewo pod Moskwą

Foto: AFP

Tymczasem nadchodzą jeszcze inne kłopoty. Bo zagraniczni leasingodawcy zaczęli im odbierać samoloty.

Sankcje nałożone na banki utrudnią bądź wręcz uniemożliwią finansowanie wynajmu samolotów. I tak, jak to było w sytuacji Białorusi firmy leasingowe będą się domagały zwrotu maszyn, bo na zakończenie umów z Rosjanami dostały one od Brukseli 30 dni począwszy od 28 lutego. Zresztą te samoloty i tak w Rosji nie mogą być serwisowane, bo oryginalnych części do Boeingów, Airbusów, a nawet Suchojów już nie będzie. Komponenty lotnicze znalazły się już w pierwszym pakiecie sankcji, jakimi UE obłożyła Rosję.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Transport
Wielkie zmiany w Lufthansie. Najważniejsze decyzje pod jednym dachem
Transport
Amerykanie znieśli sankcje na białoruską Belavię. Co to znaczy?
Transport
Samolot Enter Air wypadł z pasa na lotnisku w Balicach
Transport
Norweski przekręt. Flota cieni rejestrowana na firmę z Oslo
Reklama
Reklama