Reklama
Rozwiń

Rosyjskie linie straciły swoje trasy, a teraz także samoloty

Zamknięte przestrzenie powietrzne nad Europą i Kanadą, co praktycznie zamyka główną drogę z Rosji na drugą półkulę. A Japonia zapowiada przyłączenie się do sankcji. Rosyjskim przewoźnikom, którzy budowali swoją pozycję na rynkach międzynarodowych niewiele zostało do latania.

Publikacja: 28.02.2022 10:12

Rosyjakie samoloty na lotniszku Szeremietiewo pod Moskwą

Rosyjakie samoloty na lotniszku Szeremietiewo pod Moskwą

Foto: AFP

Tymczasem nadchodzą jeszcze inne kłopoty. Bo zagraniczni leasingodawcy zaczęli im odbierać samoloty.

Sankcje nałożone na banki utrudnią bądź wręcz uniemożliwią finansowanie wynajmu samolotów. I tak, jak to było w sytuacji Białorusi firmy leasingowe będą się domagały zwrotu maszyn, bo na zakończenie umów z Rosjanami dostały one od Brukseli 30 dni począwszy od 28 lutego. Zresztą te samoloty i tak w Rosji nie mogą być serwisowane, bo oryginalnych części do Boeingów, Airbusów, a nawet Suchojów już nie będzie. Komponenty lotnicze znalazły się już w pierwszym pakiecie sankcji, jakimi UE obłożyła Rosję.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama