Superzbiornikowce do przeróbki

Największe statki do przewozu ropy VLCC i kontenerowce muszą przejść przeróbki, aby mogły korzystać z poszerzonego Kanału Panamskiego.

Aktualizacja: 07.09.2016 12:50 Publikacja: 07.09.2016 12:43

Superzbiornikowce do przeróbki

Foto: Wikimedia

Modyfikacje głównie w zbiornikowcach polegające na zainstalowaniu na pokładzie nowych kluz i pachołków cumowania, aby zapewnić bezpieczne unieruchomienie ich między śluzami i zaczepić liny holownicze są niezbędne bo w systemie nowych śluz uruchomionych w czerwcu używa się holowników, a nie jak dotychczas łodzi-pchaczy.

Przed poszerzeniem kanału tylko niewielka część dużych statków z ropą korzystała z tego szlaku, ale jego rozbudowa zwróciła uwagę armatorów i handlarzy ropą, którzy mieli nadzieję na szybszy i tańszy dostęp do międzynarodowych rynków dużymi jednostkami. Teraz wszystkie nadają się do korzystania z nowego szlaku, ale wiele z nich nie ma wymaganego wyposażenia do cumowania.

Pozostało 83% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy