Reklama

Superzbiornikowce do przeróbki

Największe statki do przewozu ropy VLCC i kontenerowce muszą przejść przeróbki, aby mogły korzystać z poszerzonego Kanału Panamskiego.

Aktualizacja: 07.09.2016 12:50 Publikacja: 07.09.2016 12:43

Superzbiornikowce do przeróbki

Foto: Wikimedia

Modyfikacje głównie w zbiornikowcach polegające na zainstalowaniu na pokładzie nowych kluz i pachołków cumowania, aby zapewnić bezpieczne unieruchomienie ich między śluzami i zaczepić liny holownicze są niezbędne bo w systemie nowych śluz uruchomionych w czerwcu używa się holowników, a nie jak dotychczas łodzi-pchaczy.

Przed poszerzeniem kanału tylko niewielka część dużych statków z ropą korzystała z tego szlaku, ale jego rozbudowa zwróciła uwagę armatorów i handlarzy ropą, którzy mieli nadzieję na szybszy i tańszy dostęp do międzynarodowych rynków dużymi jednostkami. Teraz wszystkie nadają się do korzystania z nowego szlaku, ale wiele z nich nie ma wymaganego wyposażenia do cumowania.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Tunel KDP pod Łodzią. Największa inwestycja kolejowa w Polsce realizowana z poszanowaniem dla historii miasta i jego mieszkańców
Transport
Wojna Putina dobija rosyjskie koleje
Transport
Rosja prosi Etiopię o samoloty, załogi i serwis. Etiopia bez entuzjazmu
Transport
Legendarna niemiecka organizacja? Festiwal błędów przy budowie lotniska
Transport
Panama zdejmuje swoją banderę z rosyjskiej floty cieni
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama