Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 30.01.2021 09:59 Publikacja: 30.01.2021 09:59
Foto: Bloomberg
Ankieta przeprowadzona wśród prawie 2600 pilotów przez brytyjską firmę werbunkową GOOSE Recruitment i branżową publikację „FlightGlobal" pozwoliła stwierdzić, że zaledwie 43 proc. wykonuje pracę, do której ich przeszkolono, 30 proc. jest bezrobotnych, 17 proc. na technicznym bezrobociu, a 10 proc. wykonuje inne zadania nie związane z lataniem — pisze Reuter. Problem jest duży, bo pilot nie latający przez 6 miesięcy traci licencję, a jej odnowienie jest bardzo kosztowne.
Piloci nadal latający pracują w gorszych warunkach, np. Cathay Pacific z Hongkongu wprowadziła na stałe redukcję ich siatki płac nawet o 58 proc., a Turkish Airways i Singapore Airlines obniżyły przejściowo ich wynagrodzenie. „Dostrzegamy skutki pandemii również na zatrudnionych pilotów. Wielu z nich czuje niepewność swych miejsc pracy, rosnąca liczba zamierza rozejrzeć się w tym roku za nowym zajęciem, wielu czuje, że pracodawca mniej ich ceni" — oświadczył Mark Charman, założyciel i prezes firmy werbunkowej.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas