Reklama
Rozwiń
Reklama

Satelity śledzą wszystkie latające na świecie B737 MAX

Amerykański regulator rynku lotniczego Federal Aviation Administration (FAA) z nadzwyczajną ostrożnością podszedł do powrotu Boeingów 737 MAX po 20 miesięcznym uziemieniu. Błędy w oprogramowaniu w tej maszynie były przyczyną dwóch katastrof lotniczych w których zginęło 346 osób.

Aktualizacja: 20.02.2021 15:33 Publikacja: 20.02.2021 14:40

Satelity śledzą wszystkie latające na świecie B737 MAX

Foto: Bloomberg

Jak szybko okazało się w dochodzeniu po uziemieniu tych maszyn 12 marca 2019, przy certyfikacji nowych typów i modeli samolotów, FAA udzieliła Boeingowi daleko idących kompetencji. I niektóre procedury wymagane do tego, by samoloty zostały uznane za zdolne do latania, wykonywał sam Boeing. Kiedy sprawa wyszła na jaw w FAA otwarcie przyznano, że w procesie certyfikacji MAX-ów można było kilka procedur bezpieczeństwa przeprowadzić lepiej.

Teraz FAA podeszła do sprawy ponownej certyfikacji B737 MAX znacznie odpowiedzialniej i przy pomocy sieci satelitów śledzi te maszyny, które już zaczęły ponownie latać z pasażerami.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama