Reklama

Pandemiczna strata LOT. Gigantyczna suma

Polski narodowy przewoźnik — LOT odnotował w pandemicznym roku 2020 stratę netto w wysokości 1, 41 mld złotych — wynika ze sprawozdania finansowego spółki zamieszczonego na KRS.

Aktualizacja: 14.07.2021 16:28 Publikacja: 14.07.2021 16:16

Pandemiczna strata LOT. Gigantyczna suma

Foto: Bloomberg

Rok wcześniej w rekordowym dla branży roku 2019 był to zysk netto w wysokości 68,9 mln złotych. Wynik operacyjny LOT-u za 2020, czyli z przewozu pasażerów i cargo, to 735 mln złotych na minusie. Rok wcześniej był to zysk w wysokości ponad 113 mln złotych. W 2019 roku LOT przewiózł 10,5 mln pasażerów, w 2020 W roku 2020 — 3,1 mln pasażerów w Polsce, a na Węgrzech 490 tys.

Wielomilionowa strata operacyjna LOT-u nie jest zaskoczeniem. Bo na minusie są wszystkie linie lotnicze na świecie i wszystkie musiały się ratować wsparciem z pomocy publicznej w różnych formach. Dla porównania Austrian Airlines miały operacyjny wynik ujemny na poziomie 319 mln euro, SAS — 904 mln euro, Brussels Airlines — 293 mln euro, a LOT w przeliczeniu zanotował 160 mln euro na minusie. Kryzys wywołany pandemią COVID-19 okazał się katastrofalny dla czeskiego przewoźnika CSA, który miał wprawdzie stratę tylko 62 mln euro, ale zbankrutował z powodu zadłużenia, którego nie był w stanie obsłużyć.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama