Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 08.07.2025 12:32 Publikacja: 19.09.2021 21:48
Foto: Bloomberg
Umowa o restrukturyzacji stwarza nową płaszczyznę stosunków obu partnerów, którzy odczuli finansowe skutki kryzysu sanitarnego i likwiduje niepewność co do 400 samolotów z rodziny A320, które mają być dostarczone. AirAsia nie zamierzała rezygnować z zamówionych samolotów, nowa umowa dotyczy obniżenia cen, nowego harmonogramu dostaw i innych lepszych warunków — podali informatorzy Reutera.
W ubiegłym roku azjatycki przewoźnik ogłosił, że przestanie odbierać samolotu Airbusa i dokona przeglądu pozostałych zamówień. Przestał też przelewać do Tuluzy przedpłaty zgodne z postępem prac nad samolotami, co z kolei skłoniło producenta do zawieszenia prac do czasu osiągnięcia nowej umowy o restrukturyzacji zamówienia. W podobnej sytuacji są teraz inne linie w Azji, które złożyły duże zamówienia i reorganizują się albo czekają na złagodzenie warunków.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Komisja Europejska przyznała Ukrainie 76 mln euro dotacji na realizację pierwszego etapu budowy kolei Euro. Od g...
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji, a chwilę potem znaleziono go martwego. Przez weeken...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas