Aktualizacja: 24.01.2019 18:29 Publikacja: 24.01.2019 18:25
Foto: Bloomberg
„International Airlines Group potwierdza, że nie zamierza składać oferty na Norwegian Air Shuttle i że w odpowiednim trybie sprzeda swe 3,93 proc. udziałów w Norwegianie" - cytuje Reuter komunikat brytyjskiej grupy.
Norweski przewoźnik zagroził rywalom na długich trasach oferując bardzo tanie bilety przez Atlantyk, w maju podał o otrzymaniu od IAG dwóch warunkowych propozycji pełnego przejęcia, ale odrzucił je, bo zaniżały jego wartość. Prezes IAG, Willie Walsh wykluczył w ubiegłym roku próbę wrogiego przejęcia Norwegiana i stwierdził, ze nie da się wciągnąć w wojnę na oferty. Przedstawicielka IAG nie chciała teraz podać innych szczegółów, życzyła tylko Norwegom sukcesów w przyszłości.
"Plany i strategia Norwegiana pozostają bez zmiany. Celem firmy jest tworzenie nadal długofalowego biznesu z korzyścią dla klientów, pracowników i udziałowców" - oświadczył z kolei szef rady nadzorczej Bjoern Kise.
"Finanse Norwegiana znajdują się już pod presją, a sprzedaż udziału przez IAG zwiększy presję na akcje utrudniając im pozyskanie pieniędzy. Nie mają już marginesu błędu. Jeśli będą potrzebować gotówki i nie pojawią się chętni do kupienia, to ceny akcji mogą pikować jak samolot bez paliwa" - stwierdził w nocie Per Hansen z firmy brokerskiej Nordnet.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Zmieniła się struktura właścicielska lotniska Pułkowo w Petersburgu. Po ponad 14 latach niemiecki Fraport sprzedał swój 25-procentowy pakiet akcji. Miał koncesję na zarządzanie na 30 lat.
Wynik budżetu po październiku jest na relatywnie niskim poziomie, ale jego realizacja może przyspieszyć w ostatnich dwóch miesiącach tego roku - uważa minister finansów Andrzej Domański.
W najnowszym odcinku „Rzecz w Tym” Bogusław Chrabota rozmawia z dr. Maciejem Laskiem, pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, o przyszłości tej kontrowersyjnej inwestycji. Czy CPK ma szansę zmienić Polskę, czy pozostanie politycznym symbolem podziałów?
Premier Donald Tusk ogłosił we wtorek, że spółka CPK zostanie dofinansowana dodatkowymi 3,5 mld zł w papierach skarbowych. Duża zmiana czeka też LOT – narodowy przewoźnik ma zostać przeniesiony do Ministerstwa Infrastruktury.
Międzynarodowe Zrzeszenie Transportu Lotniczego IATA potępiło decyzję rządu Hiszpanii o zniesieniu opłat za bagaż podręczny dla pasażerów i nałożeniu na linie lotnicze 179 milionów euro kar. Jak twierdzi, podważa to swobodę tworzenia własnej polityki cenowej.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas