Emirates najgorzej od 10 lat i dymisja szefa od handlu

Przewoźnik z Dubaju ogłosił najgorsze wyniki roczne od 10 lat, powodując rezygnację wiceprezesa odpowiedzialnego za sprzedaż Thierry'ego Antinoria

Publikacja: 13.05.2019 12:17

Emirates najgorzej od 10 lat i dymisja szefa od handlu

Foto: Materiały prasowe

Drożejące paliwo i silny dolar sprawiły, że jedna z najprężniej rozwijających się na świecie linii lotniczych zmniejszyła w ostatnim roku (do 31 marca) zysk netto o 69 procent, do 208,6 mln euro, mimo zwiększenia obrotów o 9 procent. To najmniejszy zysk od 2009 roku. Przewozy podróżnych zwiększyły się tylko o 0,2 procent, do 58,6 miliona, najmniej od co najmniej 15 lat. Wypełnienie samolotów pasażerami zmalało do 76,8 procent, przy wzroście liczby miejsc o 4 procent.

Niekorzystne wahania kursów walut kosztowały linię 156 mln dolarów, koszty operacyjne wzrosły o 8 procent, bo rachunek za paliwo był największy z dotychczasowych. Zatrudnienie w linii zmalało o 2074 osoby (3,3 proc.), ale w całej grupie wzrosło o 1,9 procent, do 105 286 — odnotował Reuter.

Przewodniczący rady dyrektorów, szejk Ahmed bin Said al-Machtum, oświadczył w komunikacie, że był to trudny rok, a „nasze działania nie były tak dobre, jak chcielibyśmy". Według szejka, trudno przewidzieć, co będzie w tym roku, ale Emirates „będzie działać inteligentnie i ciężko pracować, aby sprostać wyzwaniom i wykorzystywać okazje".

W lutym Emirates porozumiał się z Airbusem w sprawie anulowania zamówienia na kolejne superjumbo A380. W zamian kupi  mniejsze A350 i A330. Do końca 2021 r. linia odbierze 14 superjumbo.

Dymisja

Thierry Antinori był wiceprezesem ds. sprzedaży, produktów, programu lojalnościowego i działu cargo. Rzeczniczka linii nie sprecyzowała, kiedy doszło do jego dymisji i od kiedy obowiązuje. Jego obowiązki przejmie tymczasowo wiceprezes ds. strategicznego planowania, optymalizacji przychodów i spraw politycznych związanych z lotnictwem Adnan Kazim.

Antinori przyszedł do Emirates w październiku 2011 roku, awansował na ostatnie stanowisko w czerwcu 2013, w 2016 r. zaproponowano mu stanowisko prezesa Air France-KLM, ale wolał zostać w Dubaju. Ostatni raz pokazał się jako wiceprezes na stoisku Emirates wystawy turystycznej w Dubaju 29 kwietnia.

Drożejące paliwo i silny dolar sprawiły, że jedna z najprężniej rozwijających się na świecie linii lotniczych zmniejszyła w ostatnim roku (do 31 marca) zysk netto o 69 procent, do 208,6 mln euro, mimo zwiększenia obrotów o 9 procent. To najmniejszy zysk od 2009 roku. Przewozy podróżnych zwiększyły się tylko o 0,2 procent, do 58,6 miliona, najmniej od co najmniej 15 lat. Wypełnienie samolotów pasażerami zmalało do 76,8 procent, przy wzroście liczby miejsc o 4 procent.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Transport
Dyrektor Alstom Henri Poupart-Lafarge: Pociągi dla Europy będą produkowane w Europie
Transport
Latanie w czasie wojny. Jest dłużej i drożej, ale linie uczą się z tym żyć
Transport
Rekompensata za opóźnienie pociągu. Kiedy się należy i jak się o nią ubiegać?
Transport
Koniec potężnego strajku. Porty wschodniego wybrzeża USA wznowiły pracę