Czterech chętnych do ratowania Alitalii

Czterech potencjalnych inwestorów wyraziło 14 lipca do godz. 18 wstępne zainteresowanie przystąpieniem do konsorcjum ratującego Alitalię. - Są oferty, jutro wybierzemy najambitniejsze - stwierdził wicepremier Luigi Di Maio

Publikacja: 15.07.2019 17:20

Czterech chętnych do ratowania Alitalii

Foto: Bloomberg

Niewiążące oferty na piśmie zostały złożone bankowi inwestycyjnemu Mediobanca, który doradza państwowym kolejom Ferrovie dello Stato (FS) w zorganizowaniu konsorcjum ratującego narodowego przewoźnika. Dotychczas chętnymi były: kolej, Delta Air Lines i resort gospodarki i finansów (MEF), ale brakowało jeszcze 300 mln euro w do wypełnienia planu ratunkowego.

W niedzielę pojawili się nowi kandydaci: grupa budująca drogi i mosty Toto Holding, prezes klubu piłkarskiego Lazio, Claudio Lotito, większościowy udziałowiec kolumbijskiej linii lotniczej Avianca, German Efromovich ioperator włoskich autostrad i rzymskich lotnisk, grupa Atlantia. Ta ostatnia zastrzegła, że "jesteśmy zainteresowani, ale najpierw musimy przeanalizować  plan i sprawdzić jego wykonalność" - podał dziennik finansowy "Il Sole 24 Ore".

- Potrzebujemy nowej Alitalii, która przyczyni się do rozwoju turystyki w kraju, będzie dowodzić turystów z całego świata do najpiękniejszego kraju na świecie, do Włoch - napisał w Facebooku wicepremier Luigi Di Maio.

Kierownictwo FS zbierze się 15 lipca dla dokonania oceny zgłoszonych propozycji i poinformuje rząd o potencjalnym składzie konsorcjum - podał Reuter. Od tej pory w ciągu niecałych 15 dni ma dojść do sfinalizowania wiążących ofert i planu ratunkowego dla Alitalii - dodał "Il Sole 24 Ore".

Proporcja udziałów w Newco Nuova Alitalia powinna wyglądać: 35 proc. dla kolei FS, 10-15 proc. dla Delty, 15 proc. dla MEF, a pozostałe 35-40 proc. związane z zainwestowaniem 350-400 mln euro przypadnie tym, którzy zaoferują najlepsze warunki - dodał "Il Sole".

Kapitał początkowy Newco wyniesie miliard euro - przekazał kandydatom Mediobanca.

Niewiążące oferty na piśmie zostały złożone bankowi inwestycyjnemu Mediobanca, który doradza państwowym kolejom Ferrovie dello Stato (FS) w zorganizowaniu konsorcjum ratującego narodowego przewoźnika. Dotychczas chętnymi były: kolej, Delta Air Lines i resort gospodarki i finansów (MEF), ale brakowało jeszcze 300 mln euro w do wypełnienia planu ratunkowego.

W niedzielę pojawili się nowi kandydaci: grupa budująca drogi i mosty Toto Holding, prezes klubu piłkarskiego Lazio, Claudio Lotito, większościowy udziałowiec kolumbijskiej linii lotniczej Avianca, German Efromovich ioperator włoskich autostrad i rzymskich lotnisk, grupa Atlantia. Ta ostatnia zastrzegła, że "jesteśmy zainteresowani, ale najpierw musimy przeanalizować  plan i sprawdzić jego wykonalność" - podał dziennik finansowy "Il Sole 24 Ore".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił