Największy ukraiński przewoźnik lotniczy zanotował za pierwsze trzy kwartały 2014 roku spadek liczby pasażerów o 26 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2013. Mimo tego zwiększył swój udział w rynku krajowym, ponieważ wycofali się z niego, bądź znacznie zmniejszyli aktywność na terenie Ukrainy przewoźnicy zagraniczni. Wiadomo już, że najtrudniejszy zazwyczaj dla transportu lotniczego na naszej półkuli okres październik-kwiecień będzie dla UIA, które miały ambitne plany rozwojowe, wyjątkowo trudny do przetrwania.
Jurij Mirosznikow, prezes ukraińskiego przewoźnika nie ukrywa, że zwrócił się do rządu o pomoc finansową. — Nie chodzi nam o bezpośredni zastrzyk gotówki, ale wsparcie naszych starań o długoterminowy nisko oprocentowany kredyt. Mamy bowiem świadomość, że dla wszystkich, także dla banków przyszły bardzo trudne czasy, więc nasze starania o jakiekolwiek pożyczki są i będą bezowocne - mówił Mirosznikow. Nie ukrywa, że jeśli państwo go nie wesprze w tych staraniach, będzie zmuszony do bardzo trudnych decyzji - cięcia floty i zatrudnienia.
Ukraine International były zmuszone do ograniczenia wewnętrznych ukraińskich połączeń. Bez transportu lotniczego został Donieck, gdzie od kilkunastu tygodni toczy się prawdziwa bitwa o lotnisko wybudowane na rozgrywki Euro 2012. Przed wybuchem konfliktu trasa Kijów-Donieck była bardzo dochodowa. UIA nie lata także na Krym oraz do siedmiu portów w Rosji. Na sezon zimowy zawieszone zostały również połączenia do Madrytu i Duesseldorfu. — Te dwa ostatnie rejsy były zawsze zawieszane na kilka zimowych miesięcy - mówi Mirosznikow.
Powodzeniem natomiast cieszy się otwarte w lecie połączenie Kijów-Nowy Jork, chociaż i w tym wypadku linia przymierza się do zmniejszenia częstotliwości lotów z obecnych 5 tygodniowo do trzech. Przewoźnik przy kurczącej się siatce ma za dużą flotę. Latem 2014 UIA wyleasingowała 4 maszyny, w tym jeden duży Boeing B767. Teraz zarząd planuje wypowiedzenie umów na 7 samolotów. Linia operuje dzisiaj flotą 37 samolotów. W 2013 przewiozła 4,7 mln pasażerów. W tym roku uważa się, że sukcesem będzie, jeśli uda się osiągnąć wynik na poziomie 3,8 mln. Ukraine International przejęły siatkę upadłego dwa lata temu Aerosvitu, który nie był w stanie obsłużyć swojego zadłużenia, wynoszącego 500 mln euro- trzykrotniej wartości aktywów. Linia wtedy zostawiła swoich pasażerów, których m. in. z Nowego Jorku, Bangkoku i kilku miast europejskich musiał ściągać rząd w Kijowie. Jako powód bankructwa zarząd podawał wygórowane żądania płacowe związków zawodowych, a pracownicy - nieudolne zarządzanie linią.
Właścicielem 26 proc akcji Ukraine International jest zarejestrowany na Cyprze Ontobet Promotions Limited, reszta należy do ukraińskiej spółki Capital Investment Projest LCC, który z kolei należy do Ontobet Promotions Limited.