Reklama

Lufthansa pozostanie linią premium

Niemiecki przewoźnik nie zamiaru przejmować konkurencji. - Nasza grupa zrzesza 13 linii i staramy się do maksimum wykorzystać synergie - mówi Rz Carsten Spohr, prezes Grupy Lufthansa.

Publikacja: 08.01.2015 14:27

Carsten Spohr

Carsten Spohr

Foto: Bloomberg

Objął pan kierowanie Grupą Lufthansy w trudnym czasie. W 2014 roku pana pracownicy strajkowali 10-krotnie. Czy był pan zaskoczony takim przyjęciem?

Zaskoczony? Nie! Jestem w Lufthansie od 20 lat. Przez 7 lat zarządzałem — przewozami pasażerskimi i cargo. A tempo przemian, niezbędne w Lufthansie jest takie samo, w jakim dzisiaj następują zmiany w całej branży. Jesteśmy największą grupą lotniczą na świecie z obrotami 30 mld euro. I nie mamy żadnych gwarancji, że tak będzie w przyszłości. Znam słabości tej firmy i pozwolę na przypieranie zarządu do muru, bo chce on wprowadzać niezbędne zmiany. Ale nikomu jednak nie nie życzę takiego startu, jaki sam miałem. Ale zmiany muszą być przeprowadzone szybko i nie ma powodu ukrywania czegokolwiek przed zespołem. Oni też nie oczekują, żeby szef opowiadał bajki, tylko chcą znać prawdę. I to właśnie robię przez ostatnie pół roku. Ta firma potrzebuje prawdy, nawet jeśli jest niemiła.

Lufthansa była do niedawna jednym z najważniejszych graczy w konsolidacji europejskiego lotnictwa. Teraz Alitalię przejął Etihad. Na sprzedaż jest TAP, SAS, LOT i nie widać, żeby pana linia była aktywna. Czy więc stawia pan na Germanwings i Eurowings, czy też po „posprzątaniu" Lufthasa wróci na rynek?

Nie mam planów takiej aktywności. Nasza grupa zrzesza 13 linii i staramy się do maksimum wykorzystać synergie i stworzyć nasz własny biznes model.

Lufthansa testuje dwa nowe lotniska w Polsce Bydgoszcz i Lublin. Jak długo zazwyczaj trwa podjęcie decyzji, czy takie połączenie będzie utrzymane?

Reklama
Reklama

W przypadku tras krótkodystansowych jest to 12 miesięcy. Po tym czasie oczekujemy zysku. Jeśli więc popyt na nasze loty będzie taki, jak na innych polskich trasach Lufthansy, powinniśmy w tym czasie mieć zysk.

Rozmawiała Danuta Walewska

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama