Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 01.10.2015 17:45 Publikacja: 01.10.2015 17:45
Foto: Bloomberg
W przypadku linii lotniczych wprowadzane od 2008 roku opłaty za bagaż stały się poważnym źródłem dochodu, często ratującym końcowy bilans przewoźnika. Tylko w pierwszym kwartale br. amerykańskie linie lotnicze uzyskały z tego źródła 1,6 miliarda dolarów. Standardem w USA jest pobieranie 25 dolarów opłaty za pierwszą dużą sztukę bagażu odprawianą przed lotem.
Amtrak, który od lat utrzymuje się dzięki subwencjom z budżetu federalnego wprowadził dużo bardziej liberalne ograniczenia. Podróżny może za darmo przewieźć dwie duże torby o wadze nieprzekraczającej 23 kg każda oraz dwa mniejsze osobiste przedmioty, np. laptop czy mały plecak. Za kolejne sztuki bagażu lub za przekroczenie dopuszczalnych ograniczeń wagowych trzeba będzie jednak zapłacić po 20 dolarów. Jak poinformował rzecznik prasowy przewoźnika Marc Magliari opłaty mają pomóc w poprawie bezpieczeństwa pasażerów (ograniczy liczbę zbyt ciężkich toreb "wiszących" nad głowami pasażerów) oraz pozwoli na zwiększenie wolnej przestrzeni w zatłoczonych wagonach. Magliari zastrzegał się jednak, że głównym celem wprowadzenia opłat nie jest zarabianie pieniędzy. "Chodzi przede wszystkim o przestrzeń i bezpieczeństwo" – podkreślał, dodając, że konieczność dopłat w związku z dodatkowym bagażem dotyczyć będzie niewielkiego odsetka z 31 milionów pasażerów przewożonych przez Amtrak.
Polska potrzebuje Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jesienią 2032 roku na CPK wyląduje pierwszy samolot – powiedział w w Radiu Zet Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK.
Największe ugrupowanie Parlamentu Europejskiego naciska władze UE na poluzowanie planowanego na 2035 r. zakazu sprzedaży aut spalinowych oraz planowanych limitów emisji spalin.
Hucznie ogłoszony program Kremla zastąpienia zagranicznych samolotów pasażerskich własną produkcją okazał się wydmuszką. Od początku agresji Putina na Ukrainę rosyjski przemysł lotniczy był w stanie wyprodukować 7 samolotów ze 108, które obiecał narodowi Putin.
Strajkują robotnicy jednej z największych państwowych placów budowy w Rosji – autostrady z Moskwy do Jekaterinburga na Uralu. Od kilku miesięcy nie dostają pensji, bo nie płaci im rosyjski odpowiednik GDDKiA. Budowa nowej autostrady jest osobiście nadzorowana przez Putina.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Ministerstwo Infrastruktury nie wyklucza, że przyspieszy budowę Drogi Czerwonej, która jest kluczowa do rozwoju portu i miasta Gdyni.
Polska potrzebuje Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jesienią 2032 roku na CPK wyląduje pierwszy samolot – powiedział w w Radiu Zet Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK.
Dopiero po publikacji w „Rzeczpospolitej” Ministerstwo Obrony Narodowej obiecuje, że ruszą wypłaty dla właścicieli budynków, które zostały uszkodzone w czasie niskiego przelotu samolotu bojowego MiG-29 w pobliżu Malborka.
Rada Unii Europejskiej przyjęła stanowiska negocjacyjne w sprawie dwóch propozycji Komisji Europejskiej, wzmocnienia praw pasażerów korzystających w jednej podróży z różnych środków transportu. To część pakietu legislacyjnego dotyczącego mobilności.
Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma szansę być gotowy na przełomie 2028 i 2029 roku.
Zniesienie kontroli na bułgarskich i rumuńskich granicach będzie dopalaczem dla handlu. Polskie firmy też mają apetyt na zwiększenie obrotów.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
Kolej niemiecka, Deutsche Bahn, uruchomiła pakiety turystyczne, które łączą przejazd koleją z noclegami w hotelu. W ofercie znalazły się wypady do dużych miast, a pierwszymi partnerami przedsięwzięcia zostali niemieccy touroperatorzy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas