Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 01.10.2015 17:45 Publikacja: 01.10.2015 17:45
Foto: Bloomberg
W przypadku linii lotniczych wprowadzane od 2008 roku opłaty za bagaż stały się poważnym źródłem dochodu, często ratującym końcowy bilans przewoźnika. Tylko w pierwszym kwartale br. amerykańskie linie lotnicze uzyskały z tego źródła 1,6 miliarda dolarów. Standardem w USA jest pobieranie 25 dolarów opłaty za pierwszą dużą sztukę bagażu odprawianą przed lotem.
Amtrak, który od lat utrzymuje się dzięki subwencjom z budżetu federalnego wprowadził dużo bardziej liberalne ograniczenia. Podróżny może za darmo przewieźć dwie duże torby o wadze nieprzekraczającej 23 kg każda oraz dwa mniejsze osobiste przedmioty, np. laptop czy mały plecak. Za kolejne sztuki bagażu lub za przekroczenie dopuszczalnych ograniczeń wagowych trzeba będzie jednak zapłacić po 20 dolarów. Jak poinformował rzecznik prasowy przewoźnika Marc Magliari opłaty mają pomóc w poprawie bezpieczeństwa pasażerów (ograniczy liczbę zbyt ciężkich toreb "wiszących" nad głowami pasażerów) oraz pozwoli na zwiększenie wolnej przestrzeni w zatłoczonych wagonach. Magliari zastrzegał się jednak, że głównym celem wprowadzenia opłat nie jest zarabianie pieniędzy. "Chodzi przede wszystkim o przestrzeń i bezpieczeństwo" – podkreślał, dodając, że konieczność dopłat w związku z dodatkowym bagażem dotyczyć będzie niewielkiego odsetka z 31 milionów pasażerów przewożonych przez Amtrak.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Kilkanaście nowych połączeń od przyszłego roku ogłosił prezes Wizz Air na lotniskach w Gdańsku i Wrocławiu. Wę...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas