W roku, w którym obchodzimy 250-lecie teatru publicznego w Polsce, w programie Spotkań znalazło się kilka głośnych inscenizacji klasyki. Dużym zainteresowaniem cieszyć się będą z pewnością dwie niecodzienne wersje „Dziadów". Pierwszą, wpisującą utwór Mickiewicza w amerykańską popkulturę zrealizował w Teatrze Nowym w Poznaniu Radosław Rychcik. Drugą, odwołującą się do I, II i IV części przygotował – jak sam przyznał – litera po literze Michał Zadara z zespołem Teatru Polskiego we Wrocławiu.
Swoją wersję „Nie-boskiej komedii" zaprezentuje duet Paweł Demirski i Monika Strzępka z zespołem Narodowego Starego Teatru. Krakowski Teatr STU zaprosi natomiast na „Wędrowanie". Do tryptyku Stanisława Wyspiańskiego reżyser Krzysztof Jasiński wybrał obszerne fragmenty „Wesela", „Wyzwolenia" i „Akropolis".
Ciekawym podejściem do klasyki będzie też z pewnością „Iwona księżniczka Burgunda" Gombrowicza w reżyserii Agaty Dudy-Gracz z Teatru im. Jaracza w Łodzi.
W programie znalazł się też jeden z najgłośniejszych i najlepiej przyjętych spektakli minionego roku – „Wycinka" wg Thomasa Bernharda w reżyserii Krystiana Lupy (Teatr Polski Wrocław). Dawno nie widziany w Warszawie Teatr Śląski z Katowic pokaże „Morfinę" czyli adaptację głośnej książki Stefana Twardocha w reżyserii Eweliny Marciniak. Kolejny teatr krakowski – Bagatela przyjedzie z „Tatą" Artura Pałygi w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej.
Będzie też zwycięzca Festiwalu Interpretacje i zdobywca na nim Lauru Konrada - spektakl „Koń, kobieta i kanarek" Tomasza Śpiewaka w reżyserii Remigiusza Brzyka z Teatru Zagłębia w Sosnowcu.