Budynek dla drugiej sceny Polonii został wydzierżawiony na 20 lat od firmy Max Film. W ciągu pięciu miesięcy udało się przebudować jego wnętrze. Powstała nietypowa sala teatralna – scena znajduje się na środku, pomiędzy widownią liczącą 400 miejsc.
Wizerunkiem miejsca i jego programem artystycznym zajęła się Maria Seweryn. Aktorka zapowiada, że pokazywane tu spektakle będą dotyczyć współczesnych problemów, a także poruszać odważne, a nawet kontrowersyjne tematy.
Oprócz premier, będą się tu odbywać koncerty i zajęcia edukacyjne. Zobaczymy pięć spektakli przeniesionych z Polonii – „Ucho, gardło, nóż”, „Darkroom”, „Piosenki z teatru” „Kobiety w sytuacji krytycznej” i „Miss HIV”. Powstanie także kawiarnia.
Na otwarcie wybrano, rzadko w ostatnich latach wystawiany w Polsce, dramat „Wassa Żeleznowa” Maksyma Gorkiego z Krystyną Jandą w roli tytułowej. Jej zdegenerowanego męża zagra Jerzy Trela. W obsadzie także m.in. Joanna Kulig i Szymon Kuśmider. Reżyseruje debiutant – Waldemar Rażniak. Sztuka opowiada o matce, która posuwa się do zbrodni, aby chronić swoją rodzinę. Jej miłość przeradza się w terror, a bliscy stają się ofiarami.
Tekst nie będzie uwspółcześniany. Zostanie zagrany w kostiumach z epoki, kojarzącymi się z carską Rosją. Janda dokonała scenicznej adaptacji sztuki, opierając się na dwóch wersjach utworu. Gorki napisał „Wassę Żeleznową” jeszcze przed rewolucją październikową, a w Związku Radzieckim w latach 30. dokonał w niej zmian zgodnie z estetyką socrealizmu. Inspiracją dla twórców był także film „Matka” rosyjskiego reżysera Gleba Panfiłowa na podstawie dramatu Gorkiego. Sztuka jest autobiograficzna, naświetla trudne dzieciństwo autora wychowanego w patologicznej rodzinie.