Legendarne już dziś plakaty m.in. do „Króla Edypa" Ludwika René z 1961 roku z Gustawem Holoubkiem w tytułowej roli, czy „Juliusza Cezara" z 1971 roku i „Ślubu" Jerzego Jarockiego z 1974 roku, to tylko niektóre prace Henryka Tomaszewskiego, które artysta przygotował dla Dramatycznego, i które będzie można zobaczyć na wystawie. Grafiki ojca polskiej szkoły plakatu charakteryzuje nie tylko poetycki klimat i malarskość, ale też swoboda i żart. Tomaszewski stworzył bowiem koncepcję plakatu opartego na skrócie plastycznym i metaforze będącej graficzną interpretacją przesłania spektaklu.
Tomaszewski jest również autorem plakatu do sztuki „Nosorożec" Eugène'a Ionesco, którą w 1961 roku wyreżyserowała Wanda Laskowska, a która 15 listopada wraca na afisz Teatru Dramatycznego w interpretacji Artura Tyszkiewicza.
Henryk Tomaszewski (1914 – 2005) grafik, rysownik, jeden z najwybitniejszych twórców plakatów teatralnych i filmowych. Absolwent malarstwa warszawskiej ASP, a później profesor tej uczelni, współpracował m.in. ze „Szpilkami" i „Przeglądem Kulturalnym". Nauczyciel wielu pokoleń polskich i zagranicznych grafików. Laureat wielu nagród, m.in. na: Międzynarodowej Wystawie Plakatu Filmowego w Wiedniu – pięć pierwszych nagród od 1948 roku (co zresztą zapoczątkowało międzynarodowe zainteresowanie polskim plakatem i sukces polskich plakacistów), Międzynarodowym Biennale Sztuki w Sao Paulo – I nagroda (1963), Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie – złote medale (1970, 1988), srebrne medale (1966, 1988) oraz Międzynarodowym Biennale Plakatu w Lahti – I nagroda (1979).
Najbliższe wystawy w nowopowstałej Galerii Teatru Dramatycznego poświęcone będą pracom m.in. takich mistrzów plakatu jak Jan Młodożeniec, Franciszek Starowieyski, Jan Lenica czy Waldemar Świerzy.
Premiera "Nosorożca" Ionesco w Teatrze Dramatycznym