Przez okna oznaczone czerwonym neonem można podglądać intymny taniec warszawskich artystów – tango, hip-hop, erotyczne show na rurze (projekt Nicole Seiler). W hotelowym pokoju zespół Deepblue co 20 minut wystawiać będzie spektakl przeznaczony tylko dla jednego widza. A na scenie teatralnej – zaskakujący japoński hip-hop, nowatorska wersja „Święta wiosny“ czy spektakle z tancerzami niepełnosprawnymi. Takie będzie tegoroczne Ciało/Umysł.
[wyimek] [link=http://blog.rp.pl/zkulturanaty/2010/09/03/z-kultura-na-ty/]Z kulturą na Ty - Poleć swoje wydarzenie kulturalne! [/link][/wyimek]
Program 9. edycji festiwalu, rozpoczynającego się 23 września w Teatrze IMKA, można nazwać krytycznymi epizodami. Pełny jest bowiem spektakli – manifestów mających zwrócić naszą uwagę na ważne zjawiska.
Na otwarciu festiwalu wystąpi w swoim derwiszowskim wirowaniu Daniel Linehan z USA, który podczas każdego spektaklu wypisuje czek dla wybranej organizacji charytatywnej i prosi osobę z publiczności o jego wysłanie, stawiając tym samym pytanie o społeczną odpowiedzialność artysty. Spektakl będzie grany w języku angielskim.
Z podobnym odrzuceniem konsumpcjonizmu tego samego dnia na scenie obok pojawi się także francusko-austriacka formacja Superamas. Jej „Big 3rd Episode – Happy/End“ to trzecia część trylogii, na którą składają się jeszcze: „Big 1st Episode – Artificial Intelligence / Reality Show“ i „Big 2nd Episode – Show / Business“. Grupa chce pokazać, jak zdewaluowały się nasze pragnienia i marzenia, jak czają się na nie specjaliści od marketingu, którzy nimi sterują w określonych celach. Artyści odwołują się do myśli Jacquesa Derridy: „Czeka nas marny koniec! Absolutne dobro jest nieosiągalne. W chwili obecnej doświadczamy jedynie rozpadu…“.