Aktualizacja: 29.03.2021 06:25 Publikacja: 29.03.2021 06:20
Foto: AFP
Ever Given blokował Kanał Sueski od 23 marca.
Obecnie na przepłynięcie przez kanał oczekuje co najmniej 369 statków - w tym dziesiątki kontenerowców i tankowców.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W nocy z 11 na 12 grudnia doszło do ataku ukraińskiego drona na Grozny, stolicę Czeczenii.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W nocy z 10 na 11 grudnia Ukraińcy dokonali ataku rakietowego na zakład przemysłowy w obwodzie rostowskim. Z kolei ukraińskie drony zaatakowały rafinerię w obwodzie briańskim.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. USA informują, że w obwodzie kurskim nadal są żołnierze z Korei Północnej, gotowi wziąć udział w walce z Ukraińcami.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W nocy z niedzieli na poniedziałek rosyjskie drony-kamikadze znów atakowały Ukrainę. Alarm ogłoszono m.in. dla Kijowa.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę.
Przychody zarządu Kanału Sueskiego zmalały w tym roku o połowę z powodu napięcia na Morzu Czerwonym (ataki Huti) — ogłosił prezydent Egiptu
Tranzyt towarów przez Kanał Sueski spadł w ciągu dwóch miesięcy o 45 procent. Ataki jemeńskich Huti zakłóciły i tak już mający problemy transport morski.
W motoryzacji szykuje się nowy kryzys. Przyczyną zaczynają być problemy z dostawami części i komponentów do produkcji.
Po wycofaniu się armatorów z przejścia przez Morze Czerwone i Kanał Sueski, giganci motoryzacyjni i odzieżowi już odczuwają opóźnienia w dostawach towarów i komponentów. To przełoży się na zastoje w fabrykach w Europie i wzrost cen importowanych towarów.
Zarząd Kanału Sueskiego odnotował spadek o 40 proc. wpływów z opłat za korzystanie z tego szlaku przez statki z powodu ataków rebeliantów Huti na Morzu Czerwonym.
Odbiorcy i nadawcy morskich przesyłek muszą przygotować się na słone dopłaty spowodowane atakami na Morzy Czerwonym.
Rakietowy ostrzał statków już podwoił ceny transportu kontenera z Azji do Europy i to nie koniec złych wiadomości dla importerów i nadawców.
Najwięksi przewoźnicy zaczynają unikać wysyłania statków przez Kanał Sueski. A Rosjanie wręcz przeciwnie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas