Znany na całym świecie portal internetowy zakazał używania terminu „polski" w tekstach o nazistowskich obozach koncentracyjnych.
– To bardzo ważne zwycięstwo ze względu na to, że każdego miesiąca Yahoo odwiedza 345 milionów osób. Portal ten ma więc o wiele większy zasięg niż „New York Times" czy „Wall Street Journal", które wcześniej zgodziły się na zaprzestanie użycia terminu „polski obóz koncentracyjny" – mówi „Rz" prof. Tadeusz Radziłowski, prezes i współzałożyciel Instytutu Piast, który przekonał szefów Yahoo do wprowadzenia zmian w polityce redakcyjnej portalu.
Jak zauważa Radziłowski, decyzja Yahoo o wprowadzeniu zakazu użycia terminu „polski obóz koncentracyjny" będzie też ważnym argumentem w rozmowach z innymi amerykańskimi mediami.
Dotychczas do zmiany redakcyjnych stylebooków udało się również przekonać dziennik „San Francisco Chronicle".
Podpisy od osób, które sprzeciwiają się używaniu określenia „polski obóz koncentracyjny" w amerykańskich mediach, wciąż zbiera prezes Fundacji Kościuszkowskiej Alex Storożyński. Wczoraj pod zamieszczoną w Internecie petycją widniało 231 tysięcy nazwisk.