Polacy chętniej pozbyliby się telewizora niż telefonu komórkowego czy Internetu – wynika z przeprowadzonych w 17 państwach badań Reader’s Digest opublikowanych przez portal medialink. pl.
Więcej chętnych do oddania telewizora jest tylko w Chinach, Singapurze, we Włoszech, w Holandii, Rosji, Hiszpanii i Stanach Zjednoczonych. Zdaniem ekspertów powód jest prosty – Internet i komórki powoli wchłaniają telewizję.
– Ludzie najchętniej rezygnują z medium, które jest najłatwiej zastąpić – mówi prof. Maciej Mrozowski ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. – Większość programów telewizyjnych można już obejrzeć w sieci. A w telefonach komórkowych można oglądać strony www.
– Internet już pozwala w pełni zaspokoić zapotrzebowanie na informacje i rozrywkę – podkreśla Dominik Batorski, socjolog Internetu z Uniwersytetu Warszawskiego.
W sieci są już nie tylko portale z wiadomościami czy zdjęciami, ale też specjalne seriale. Jeśli odniosą sukces, często trafiają na telewizyjne ekrany. Tak było np. z serialem internetowym „N1ckola“, który od czerwca pokazuje TV 4. Prof. Mrozowski zwraca uwagę, że Internet stał się prawdziwym multimedium, które umożliwia nie tylko oglądanie telewizji, ale także rozmowy z przyjaciółmi za pośrednictwem różnego rodzaju komunikatorów.