Otwarto je w Warszawie przy ul. Jana Pawła II 43 a oraz w Łodzi przy ul. Gdańskiej 145. Natomiast za kilka dni w Gdańsku przy ul. Walecznych 5 zaczął działać punkt odbioru zamówień. - To pierwsze takie miejsca jakie planujemy otworzyć na terenie całej Polski - mówi Zbigniew Raszka, właściciel ArtTravel. Dodaje, że firma chce ułatwić życie klientom, którzy z jednej strony nie zapłacą za przesyłkę do naszych placówek, usytuowanych wygodnie w centrum, czyli „po drodze", a z drugiej będą mogli samodzielnie wybrać mapę czy przewodnik. - Myślimy o lokalizacji księgarni w dużych aglomeracjach. Nieduże powierzchnie, bardzo dobrze zaopatrzone, również w wydawnictwa niedostępne w Empiku czy ogólnoasortymentowych księgarniach, a do obsługi ludzie, którzy się na tym znają - dodaje Raszka.

W księgarniach ArtTravel znajdziemy tytuły m.in. wydawnictw Baedeker, Bezdroża, Michelin, Dorling Kindersley, Lonely Planet, National Geographic, Pascal, Rough Guides oraz pełną ofertę produktów kartograficznych, w tym Expressmap, Compass, ITMB Marco Polo, Ferytag&Berndt, Nelles i Stiefel. Poza książkami w księgarniach można kupić m.in. globusy i globobary, także te eleganckie, np. marki Zoffoli i Nova Rico, stylizowane, na ruchomych podstawach, których cena waha się od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych.

ArtTravel zaopatruje sklepy on-line, księgarnie, hurtownie, biura podróży oraz turystów indywidualnych. Cenią go pasjonaci, którzy odpoczywają z przewodnikami trekkingowymi z wydawnictwa „Sklep Podróżnika" czy Rewasz, turyści podróżujący samochodem po Europie i planujący wynajęcie samochodu oraz osoby, które wybierają mniej popularne rejony jak Tajlandia czy Sri Lanka. - Klient planujący wakacje na Burkina Faso czy Kubie, nie znajdzie odpowiedniego przewodnika w każdej księgarni, a w ArtTravel będzie miał do wyboru przewodniki kilku wydawców. Może tu również wybrać mapę i książkę podróżniczą do kompletu – zachęca firma.

Jej przedstawiciele podkreślają, że atutem ArtTravel jest nie tylko szerokość i dostępność oferty, atrakcyjne ceny i wygodna dostawa, ale przede wszystkich wiedza na temat literatury i rynku turystycznego. – U nas pracują ludzie znający branżę księgarską i turystyczną oraz smak podróży nie tylko z teorii. Dzięki temu są w stanie w pełni zaspokoić potrzeby klientów, doradzić i pomóc w doborze map i przewodników na wyjazd – mówią przedstawiciele ArTravel.