Reklama

Gigantyczne rozmiary wsparcia Caritas Polska

Blisko 220 mln zł wydaje na pomoc dla potrzebujących Caritas Polska – wynika z analizy „Rzeczpospolitej”.

Publikacja: 24.01.2024 03:00

Gigantyczne rozmiary wsparcia Caritas Polska

Foto: Fotorzepa/ Kuba Kamiński

Według sprawozdania merytorycznego i finansowego w 2022 r. Caritas Polska zdobyła 219,5 mln zł, a wydała nieco ponad 219 mln zł. Wśród najważniejszych programów władze organizacji wymieniają program operacyjny „Pomoc Żywnościowa”, w ramach którego od grudnia 2021 do końca października 2022 r. rozdano 6348 ton produktów spożywczych, które trafiły do 281,6 tys. potrzebujących.

Funkcjonował też program Spiżarnia Caritas, w ramach którego od sieci handlowych odbierano pełnowartościowe produkty wycofane ze sprzedaży i przekazywano najbardziej potrzebującym w postaci paczek lub posiłków. Dwukrotnie odbyła się też zbiórka żywności w ramach akcji „Tak. Pomagam!”. Ponad 410 ton żywności trafiło wówczas do blisko 50 tys. osób. „W akcję zaangażowanych było ok. 20 tys. wolontariuszy, którzy zbierali żywność w 1595 sklepach” – podkreśla Caritas. W sprawozdaniu znalazły się też takie akcje jak „Wigilia Caritas”, wsparcie seniorów kartami przedpłaconymi, którymi mogli zrobić zakupy w sieci Biedronka, „Koperty Życia Caritas” czy rozwiezienie ponad 8000 obiadów do blisko 200 potrzebujących osób w Warszawie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Społeczeństwo
Wszystkich Świętych 2025. Znani Polacy, którzy odeszli w ostatnim roku
Społeczeństwo
Państwo w państwie. Prawdziwy pożar w fikcyjnym bloku
Społeczeństwo
Jak Rosjanie kontrolują ruch autobusowy z Polską
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Społeczeństwo
Piotr M. Majewski, historyk: Żyjemy w okresie nowego rodzaju wojny, która nie przypomina poprzednich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama