Reklama

Badanie: Spada pozytywne nastawienie do migrantów i uchodźców. Decyduje telewizja

Preferencje wyborcze i to, jaką telewizję oglądamy, decydują o tym, co myślimy o migrantach i uchodźcach – wynika z analizy badań UW.

Aktualizacja: 19.06.2023 06:11 Publikacja: 19.06.2023 03:00

Jarosław Kaczyński zapowiedział referendum w sprawie relokacji uchodźców

Jarosław Kaczyński zapowiedział referendum w sprawie relokacji uchodźców

Foto: Paweł Wodzyński/East News

Podróżujący, przemieszczający się, poszukujący pracy – to najpopularniejsze skojarzenie Polaków ze słowem „migrant”. W przypadku „uchodźcy” kojarzy się on z „uciekającym przed wojną”. Tymczasem zaledwie 8 proc. badanych Polaków ma skojarzenia zdecydowanie pozytywne zarówno z migrantem, jak i uchodźcą – wynika z badań Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej na temat tego, jak postrzegamy te grupy. Jak wynika z badania, od stycznia tego roku zdecydowanie pozytywne nastawienie do obu grup drastycznie spada.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Społeczeństwo
Wszystkich Świętych 2025. Znani Polacy, którzy odeszli w ostatnim roku
Społeczeństwo
Państwo w państwie. Prawdziwy pożar w fikcyjnym bloku
Społeczeństwo
Jak Rosjanie kontrolują ruch autobusowy z Polską
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Społeczeństwo
Piotr M. Majewski, historyk: Żyjemy w okresie nowego rodzaju wojny, która nie przypomina poprzednich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama