Reklama
Rozwiń
Reklama

Badanie wśród polskich menadżerów: Kto zachowywał się racjonalnie w czasie pandemii?

- Potwierdzamy hipotezę, iż czynniki psychologiczne charakteryzujące menedżerów (np. cechy osobowości, style postrzegania ryzyka) mogą w istony sposób wpływać na sposób zarządzania przez nich spółką – mówią prof. Adam Szyszka z SGH oraz dr hab. Marcin Rzeszutek z Wydziału Psychologii UW o projekcie badawczym realizowanym przez naukowców z Polski i Włoch, poświęconym behawioralnym błędom w zarządzaniu ryzykiem korporacyjnym oraz decyzjom inwestycyjnym w dobie pandemii COVID-19.

Publikacja: 03.09.2022 07:14

Badanie wśród polskich menadżerów: Kto zachowywał się racjonalnie w czasie pandemii?

Foto: Adobe Stock

Przeprowadzone przez państwa badanie dotyczyło błędów poznawczych i behawioralnych, które popełniane były przez menadżerów w czasie kryzysu związanego z COVID-19.

Dr hab. Marcin Rzeszutek: Pandemia COVID-19 wpłynęła na ogromne turbulencje na rynkach finansowych. Szczególnie źle odbiła się na sytuacji przedsiębiorstw. Celem naszego badania było zbadanie behawioralnych uwarunkowań podejmowanych decyzji biznesowych przez polskich prezesów spółek notowanych na giełdzie podczas tego nadzwyczajnego czasu. W szczególności, badaliśmy psychologiczne czynniki (cechy osobowości, style postrzegania ryzyka) mogące wpływać na ich dobrostan psychiczny podczas pandemii oraz racjonalność czy nieracjonalności decyzji menedżerskich w tym czasie. Dodatkowo analizowaliśmy również ich konkretne praktyki biznesowe w obszarze polityki inwestycyjnej, ryzyka korporacyjnego. W badaniach używamy najnowszego modelowania, nazywanego modelowaniem wieloagentowym. Było ono używane między innymi podczas pandemii – przy prognozowaniu jej przebiegu. Chcemy sprawdzić, czy zachowania z poziomu mikro, racjonalne czy nieracjonalne – jeżeli byśmy przyjęli, że wszyscy zachowują się w taki sposób – mogą wpływać na zjawiska w skali makro w gospodarce.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Uszkodzony fragment torowiska. Premier Tusk: niewykluczony akt dywersji
Społeczeństwo
Damian „Stifler” Zduńczyk w kampanii społecznej kierowanej do dzieci. Ministerstwo się odcina
Społeczeństwo
Jak rozmawia ze sobą młodzież? Oto kandydaci do Młodzieżowego Słowa Roku 2025
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Społeczeństwo
Trwają obchody Narodowego Święta Niepodległości
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama